Albo grubo, albo wcale. Nowy Jaguar F-Type

Albo grubo, albo wcale. Nowy Jaguar F-Type

Jaguar F-Type
Jaguar F-Type Źródło: Jaguar
Nowy sportowiec z kotem na masce ma pod nią do wyboru dwa silniki. Albo V8, albo czterocylindrowy 2-litrowy motor z doładowaniem. Nie przewidziano wersji pośredniej, więc można zamówić wóz albo bardzo drogi, albo z „niestosownym” dla F-Type’a silnikiem.

Dla porządku dodajmy, że ta mniejsza i słabsza jednostka, 2-litrowy benzyniak, to wciąż motor dostarczający 300 KM. Może nie jest to ani 450 KM, ani tym bardziej 575 KM (właśnie tyle produkują, w zależności od wersji, jednostki V8), ale wciąż niemało, prawda?

Nowy Jaguar F-Type zmienił się najbardziej z przodu. Ma bardziej wyrazisty design przedniego pasa, przeszedł też kilka mniej znaczących liftingowych zabiegów. Z przodu dominują smukłe światła Pixel LED z nowoczesnymi, animowanymi kierunkowskazami. Z tyłu też zastosowano wąskie LED-y, które zostały zainspirowane elektrycznym SUV-em I-Pacem.

Jaguar F-Type

Z kolei w środku dokonano technologicznego upgrade’u. Jest wysokiej rozdzielczości 12,3-calowy wirtualny zestaw wskaźników, jest system multimedialny Touch Pro z Apple CarPlay i Android Auto w standardzie oraz funkcja bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (dzięki czemu przyszłe aktualizacje można wprowadzać w wygodny sposób, bez konieczności wizyty u dilera). Jakość dźwięku gwarantuje przyzwoity Meridian.

Wszystkie silniki – czterocylindrowy turbodoładowany 300 KM oraz V8 450 KM i V8 575 KM – posiadają aktywne układy wydechowe. Właściciele, którzy wybiorą V8, skorzystają z nowej funkcji Quiet Start. Sprawia ona, że elektrycznie sterowane zawory obejściowe w tylnym tłumiku pozostają zamknięte, dopóki nie otworzą się automatycznie pod obciążeniem. Auto rusza ciszej, ale bez obaw, „cichy start” można dezaktywować, wybierając tryb dynamiczny lub naciskając włącznik wydechu przed uruchomieniem silnika. Charakterystyczne „trzaski” i strzały wydechu pozostaną, ale na życzenie.

Jaguar F-Type

Teraz kilka cyferek. Słabszy V8 to doładowany silnik o mocy 450 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 580 Nm (już przy 2500 obr./min.) Jest oferowany z napędem na wszystkie koła lub tylko na tył. Obie wersje (RWD/AWD) przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 285 km/h.

F-Type R z doładowanym V8 ma 575 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 300 km / h.

Wszystkie auta współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów Quickshift. Kierowcy mogą sterować nimi także ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub za pomocą dźwigni zmiany biegów SportShift.

Nowy Jaguar F-Type wjeżdża na rynek w wersji First Edition, która została wyposażona m.in. w pakiet stylizacyjny nadwozia, czarny kontrastowy dach, unikatowe 20-calowe koła i fotele Performance regulowane elektrycznie w 12-kierunkach, obszyte skórzaną tapicerką skórzaną Windsor z monogramami.

Czytaj też:
Do kupienia w Polsce. McLaren Elva kosztuje… 9 mln zł
Czytaj też:
Nowy roadster McLarena. Będzie droższy niż Senna

Źródło: JLR