Nowe BMW M5: 625 koni i 3,3 s do 100 km/h

Nowe BMW M5: 625 koni i 3,3 s do 100 km/h

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Nowe BMW M5 i M5 CompetitionŹródło:BMW
Bawarska marka zaprezentowała zmodernizowaną wersję BMW M5 oraz M5 Competition. Samochód będzie rywalizował m.in. z również zmodernizowanym Mercedesem-AMG E 63.

BMW M5 otrzymało takie same modyfikacje stylistyczne jak niedawno przedstawiona Seria 5 w wersji sedan oraz kombi (Touring).

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Wart zwrócić uwagę na kształt przedniego zderzaka, zmieniony profil pokrywy silnika, diodowe reflektory adaptacyjne, jak również na masywny pas z dużym dyfuzorem oraz trójwymiarowe lampy tylne. Klienci będą mogli doposażyć samochód w wykonane z włókna węglowego elementy poprawiające parametry aerodynamiczne auta, jak informuje IBRM Samar.

Nowe BMW M5 i M5 Competition
W kabinie pasażerskiej ważne miejsce zajmuje 12,3-calowy ekran, na którym komputer wyświetla informacje dotyczące parametrów jazdy oraz pracy układu napędowego xDrive. Z modelu M8 zapożyczono koncepcję obsługi z dwoma przyciskami umieszczonymi na konsoli środkowej. Klawisz M Mode pozwala na szybkie przełączanie między ustawieniami Road i Sport, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można konfigurować opcje napędu i zawieszenia.

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Wersja M5 Competition ma również wbudowany tryb Track, który przeznaczony jest do użytku na torze wyścigowym.

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Pod maską nowego BMW M5 znajduje się 4,4-litrowy silnik V8. Jednostka rozwija moc 600 koni mechanicznych (625 KM w przypadku wariantu Competition) oraz do 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest uzyskiwany przy 1800 obr./min.

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Jak wynika z danych fabrycznych, sprint 0-100 km/h zabiera autu 3,4 sekundy (M5 Competition: 3,3 sekundy), natomiast prędkość 200 km/h osiąga ono po 11,1 sekundy (M5 Competition: 10,8 sekundy).

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Siła napędowa trafia na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, choć przewidziano również możliwość ustawienia wyłącznie tylnego napędu bez dynamicznej kontroli stabilności (DSC).

Nowe BMW M5 i M5 Competition
Ceny nowego modelu BMW poda wkrótce.
Czytaj też:
Przez 20 lat moc aut wzrosła dwukrotnie
Czytaj też:
3,2 sekundy do setki! Pierwsze BMW M8 w historii

Opracował:
Źródło: IBRM Samar, BMW