Jest polski cennik nowego Fiata. Czy „pandemiczne” auto będzie bestsellerem?

Jest polski cennik nowego Fiata. Czy „pandemiczne” auto będzie bestsellerem?

Fiat 500 (RED)
Fiat 500 (RED) Źródło:Stellantis
Niedawno przedstawiono nowego Fiata (500)RED. Teraz polski oddział Fiata, należący już do koncernu Stellantis, podał ceny aut z rodziny (RED), już teraz nazywanych „pandemicznymi”.

Nowy Fiat (500)RED został stworzony we współpracy marki Fiat i (RED) ze wspólnym przesłaniem, aby chronić planetę i jej mieszkańców: jest elektryczny, aby nie degradować środowiska i przyczyniać się do zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Fiat zdecydował, aby fotel kierowcy był jednego koloru - czerwony, a pozostałe trzy fotele pasażerów czarne. To, jak czytamy w uzasadnieniu Fiata, prowokacja, przesłanie i zaproszenie: „bądź gotowy, aby zasiąść w fotelu zmian”. Dla tych, którzy wolą jednolitość koloru, model ten jest również dostępny z siedzeniami w kolorze czarnym z kontrastującym logo (500)RED lub w kolorze czerwonym z czarnym logo.

Seria specjalna będzie teraz dostępna w całej rodzinie 500: nowy Fiat (500)RED, (500)RED, (500X)RED i (500L)RED będą więc występować w kolorze czerwonym, będącym znakiem rozpoznawczym zarówno na zewnątrz (od nadwozia i logo, po obudowy lusterek bocznych i akcenty na felgach), jak i we wnętrzu (deska rozdzielcza, akcenty na dywanikach podłogowych oraz ekskluzywne fotele wykonane z przędzy Seaqual, włókien pochodzących z przetworzonego plastiku zebranego w oceanie, z monogramem FIAT i logo (500)RED na oparciu). Czerwony nie będzie jedynym kolorem w serii specjalnej (RED), paleta kolorów nadwozia obejmuje również inne odcienie specyficzne dla danego modelu.

Pandemiczne wyposażenie

Wszystkie modele z rodziny (500)RED są wyposażone w filtr kabinowy z substancją biobójczą o wysokiej skuteczności usuwania wirusów i bakterii na poziomie >99,9 proc. która może powstrzymać ich rozprzestrzenianie się w kabinie pasażerskiej.

Ponadto, powierzchnie niektórych elementów wnętrza, z którymi klienci mają największy kontakt, jak kierownica, fotele i wnętrze bagażnika, zostały poddane obróbce antybakteryjnej o wysokiej skuteczności (do 99,9 proc. w zależności od elementu) w niszczeniu wirusów i bakterii.

Do każdego samochodu z rodziny (500)RED dołączony jest „Zestaw powitalny”, zawierający dozownik na płyn do dezynfekcji rąk oraz specjalną obudowę na kluczyki, dla ostatniego kroku w personalizacji samochodu. Klienci nowego Fiata (500)RED otrzymają również list podpisany przez Oliviera François i Bono, witający ich w społeczności (RED).

Nowy Fiat 500(RED). Napędy i wersje

Nowy Fiat (500)RED występuje w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i cabrio ze składanym czarnym dachem oraz z dwoma poziomami zasięgu: jeden z silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM i zasięgu do 190 km (cykl mieszany WLTP); drugi, o mocy 118 KM i zasięgu do 320 km (cykl mieszany WLTP).

Model (500)RED bazuje na wersji Dolcevita i, oprócz cech wspólnych dla całej rodziny (500)RED, ma logo (500)RED na obu słupkach B. (500)RED w wersji hybrydowej dostępna jest w kolorach Szarym Pompei, Białym Gelato i Czanym Vesuvio oraz oczywiście Czerwonym Passione.

Wersja ta jest również wyposażona w chromowane akcenty na przednim grillu i klamkach drzwi, posiada system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oraz 15- lub opcjonalne 16-calowe felgi aluminiowe.

Model dostępny w wersji hatchback z panoramicznym szklanym dachem oraz w wersji Cabrio ze składanym czarnym dachem, wyposażony jest w silnik 1.0 70 KM Hybrid.

Cennik nowego Fiata 500(RED) i całej rodziny samochodów (RED)

Cennik Fiat 500 (RED)Cennik Fiat 500 (RED)

Informacje na temat (RED)

(RED), nazwane od koloru alarmowego, zostało założone przez Bono i Bobby’ego Shrivera w 2006 roku, aby przemienić firmy w kawalerię do walki z pandemią AIDS. Dziś ta kawaleria walczy również z poważnym zagrożeniem, jakim jest COVID-19 i jego niszczycielskim wpływem na najbardziej narażone na chorobę społeczności świata, odpowiadając na potrzebę prawdziwie globalnej reakcji.

(RED) współpracuje z najbardziej kultowymi markami i ludźmi, aby realizować produkty i wydarzenia (RED), z których dochód przeznaczony jest dla Global Fund, jednej z największych na świecie fundacji zajmującej się zdrowiem. Do Partnerów (RED) należą: Amazon, Anova Culinary, Apple, Balmain, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Buffalo Games, Claro, eos, Girl Skateboards, The Honey Pot Co., Louis Vuitton, Mavin Records, Montblanc, Primark, Salesforce, Starbucks, Stellantis, Telcel, Therabody, TRUFF, U-Mask i Vespa. Do wspierających (RED) należą: Merck i Roche.

Do tej pory (RED) wygenerował dla Globalnego Funduszu prawie 700 milionów dolarów, pomagając ponad 220 milionom ludzi. Pieniądze zebrane przez Partnerów i kampanie (RED) są przeznaczane bezpośrednio na wzmocnienie systemów opieki zdrowotnej i wsparcie programów ratujących życie w społecznościach, w których pandemie uderzają najmocniej.

Czytaj też:
Dobra wiadomość dla robotników i całego Fiata. Tychy jednak nie staną

Galeria:
Fiat 500 (RED)
Źródło: Stellantis