Jest nowy Volkswagen ID.3. Jeśli chodzi o jakość i technologie, postęp jest ogromny
Artykuł sponsorowany

Jest nowy Volkswagen ID.3. Jeśli chodzi o jakość i technologie, postęp jest ogromny

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 Źródło:Volkswagen
Niemiecki gigant motoryzacyjny pokazał długo wyczekiwanego Volkswagena ID.3 po faceliftingu. Koncern poszedł za radą klientów i radykalnie poprawił jakość auta. Z kolei zastosowane nowe technologie są topowymi rozwiązaniami na rynku.

Facelifting może polegać na kosmetycznych poprawkach lub głębokich zmianach. W przypadku nowego Volkswagena ID.3 mówimy o tej drugiej opcji. Niemiecki koncern zdecydował się zaingerować w auto na dużą skalę, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Jakość wykończenia wnętrza jest zdecydowanie na wyższym poziomie. I – co przyznaje uczciwie sam Volkswagen – jest to jego reakcja na sugestie użytkowników pierwszego globalnego i poważnego elektryka marki. Zresztą istotą funkcjonowania Volkswagena jest właśnie wsłuchiwanie się w opinie klientów i poprawianie tego, co im niekoniecznie leży. Przykładów można by znaleźć dziesiątki.

Lepsze materiały, lepsza jakość: to oczywistość, ale nowy ID.3 to także zupełnie nowa jakość pod kątem technologicznym. Samochód będzie wyposażony w najnowszej generacji systemy wspomagające kierowcę i zwiększające komfort podczas codziennej eksploatacji. Nowy ID.3 jest też zapowiedzią szerszych zmian w gamie elektrycznych z rodziny ID. To pierwszy z aż dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które zadebiutują do 2026 roku.

Nowocześniejszy na pierwszy rzut oka

Volkswagen ID.3

Przejdźmy do szczegółów. Nowy ID.3 ma odświeżony wygląd, wyższą jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.

Z drugą generacją ID.3 kontynuujemy historię sukcesu naszej rodziny ID. Design nowego modelu jest bardziej dojrzały, a materiały we wnętrzu są wyższej jakości. Nowy ID.3 to dowód na to, że jakość wykończenia, design i wygoda użytkowania są dla nas bardzo ważne. Tworząc ID.3 braliśmy pod uwagę życzenia użytkowników – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialna za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.

Bardziej zdecydowany z wyglądu

Volkswagen ID.3

W nowym modelu poprawiono aerodynamikę. Nadwozie kompaktowego, elektrycznego modelu przyciąga wzrok odświeżonymi i ostrzejszymi liniami: zoptymalizowane zostały wloty powietrza, a duże lakierowane powierzchnie sprawiają, że przód nowego ID.3 pod każdym kątem wygląda atrakcyjniej.

Nie bez znaczenia był tutaj nowy wzór zderzaka. Podczas projektowania nowej maski zespół projektowy chciał uzyskać większą powierzchnię lakierowaną w kolorze nadwozia. Dzięki temu, że usunięto czarny pasek pod szybą, przednią maska wydaje się teraz dłuższa, co dodatkowo potęgują wgłębienia po bokach. Zoptymalizowane i powiększone wloty powietrza z przodu nadają ID.3 muskularny i sportowy wygląd. Aerodynamika została poprawiona dzięki lepszemu przepływowi powietrza w okolicy przednich kół (tworzy się dzięki temu rodzaj kurtyny powietrznej). Z tyłu rzucają się w oczy nowe światła, które teraz zachodzą częściowo na klapę bagażnika.

Lepsze wnętrze: tego oczekiwali klienci

Volkswagen ID.3

Większe zmiany zaszły we wnętrzu. Jak podkreśla Volkswagen, jest ono zrównoważone: o wysokiej jakości i bez materiałów pochodzenia zwierzęcego. Druga generacja ID.3 może pochwalić się innowacjami we wnętrzu. Bardzo istotnym smaczkiem są precyzyjnie wykonane szwy w kontrastującym kolorze, co świetnie łączy się z nowymi materiałami.

Boczki drzwi i tapicerka foteli są obite materiałem Artvelours Eco, który w 71 procentach składa się z surowca wtórnego uzyskanego z powtórnego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych. Artvelours Eco ma takie same właściwości pod względem wyglądu i trwałości jak konwencjonalne nowe materiały. Całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego.

Twarde materiały to już przeszłość

Volkswagen ID.3

Ponadto przy modernizacji uwzględniono i wdrożono w życie sugestie użytkowników poprzedniego modelu. Wyposażenie standardowe jest teraz bogatsze, a we wnętrzu pojawiło się więcej miękkich, miłych w dotyku elementów. Np. na boczkach drzwi miękkich wstawek jest wyraźnie więcej.

Inteligentna łączność w standardzie

Wygląd i materiały to jedno, ale zmian jest więcej. Ładowanie nowego ID.3 jest teraz łatwiejsze i wygodniejsze dzięki takim funkcjom, jak Plug & Charge czy inteligentnemu planerowi trasy samochodów elektrycznych. Wystarczy podłączyć kabel przy stacji ładowania, by pojazd uwierzytelnił się i rozpoczął proces ładowania. Na dłuższych trasach planuje on postoje na ładowanie w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu – wykorzystując przy tym aktualne informacje o ruchu drogowym i prognozy, a także poziom naładowania akumulatora.

Wszystko dzieje się dynamicznie. Przykładowo, przystanki na ładowanie są wybierane na podstawie dostępności punktów ładowania – w ten sposób funkcja planowania trasy może zasugerować dwa krótkie przystanki na stacji ładowania o dużej mocy, zamiast jednego długiego przystanku w punkcie o małej mocy. Ponadto system wykrywa stacje ładowania, które są zajęte i proponuje alternatywne lokalizacje. Interesujące miejsca (POI) można łatwo przenieść do samochodu za pomocą bezpłatnej aplikacji We Connect ID.

Nowoczesna i intuicyjna obsługa

Volkswagen ID.3

Bez prostoty nie ma dziś motoryzacji. Właściciele samochodów nie chcą korzystać już z wozów, których obsługa wymagałaby od nich dodatkowego fakultetu. Między innymi dlatego, nowy Volkswagen ID.3 jest wyposażony w najnowsze oprogramowanie, zapewniające lepszą wydajność i umożliwiające zdalne aktualizacje (over-the-air). Za kierownicą umieszczony jest wyświetlacz o przekątnej 5,3 cala, obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy wielofunkcyjnej.

Z kolei pośrodku deski rozdzielczej jest duży, 12-calowy dotykowy ekran systemu nawigacji, telefonu, multimediów, systemów wspomagających i ustawień pojazdu. W strukturze menu uwzględniono różne życzenia użytkowników: między innymi menu ładowania znajduje się teraz na górnym poziomie dużego wyświetlacza dotykowego i jest zorganizowane w bardziej przejrzysty sposób. Chociażby menu ładowania jest w gronie tych najłatwiej dostępnych.

Jest też opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Ten prezentuje na przedniej szybie takie informacje, jak prędkość i wskazówki nawigacji. Dla kierowcy instrukcje te wydają się znajdować 10 metrów przed pojazdem, dzięki czemu nie ma potrzeby odrywać wzroku od drogi.

Systemy wspomagające z górnej półki

Volkswagen ID.3

Pod względem systemów wspomagania kierowcy, Volkswagen wszedł do ekstraklasy. W nowym ID.3 dostępny jest opcjonalny system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) przy prędkości od 0 km/h aż do prędkości maksymalnej oraz systemem Lane Assist, ten układ może korzystać z dwóch sprawdzonych systemów, które teraz są ze sobą w pełni zintegrowane. Jeśli dostępne są dane inteligencji zbiorowej, Travel Assist potrzebuje pasów tylko przy jednej krawędzi pasa ruchu, aby utrzymać na nim pojazd podczas jazdy po drogach krajowych.

Dumę z nowego ID.3 jasno komunikują szefowie koncernu. – Z nowym ID.3 wprowadzamy innowacje i technologie premium do segment kompaktów. Świadczą o tym m.in. nowe systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Dzięki wykorzystaniu danych inteligencji zbiorowej w najnowszej wersji Travel Assist robimy kolejny krok na drodze do wysoce zautomatyzowanej jazdy – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.

Volkswagen i strategia Way to Zero

ID.3 to dla Volkswagena nie tylko kluczowy, nowy samochód elektryczny, ale i kamień milowy w strategii, której wprowadzenie koncern głęboko wierzy. Od wprowadzenia na rynek rodziny ID. do klientów trafiło już ponad 600 tys. egzemplarzy tych aut, zbudowanych na platformie MEB. Gama ID. składa się dziś z sześciu modeli. Jesienią tego roku do zakładów w Zwickau i Dreźnie, w których jest produkowany ID.3 dołączy główna fabryka marki, w Wolfsburgu.

Czytaj też:
Volkswagen stworzy własny kompletny układ napędowy do elektryków wszystkich swoich marek
Czytaj też:
Nowy Volkswagen Touareg przechodzi ostatnie testy. Znamy pierwsze szczegóły na jego temat

Galeria:
Nowy Volkswagen ID.3