Francuzi pokazali swojego małego crossovera, który – na razie widać to tylko na zdjęciach, bo oficjalna premiera wkrótce – wygląda doskonale. To auto nowoczesne na pierwszy rzut oka, technologicznie zaawansowane i, co dziś bardzo ważne, gotowe, żeby przyciągać uwagę młodszej klienteli. A ta crossovery uwielbia, tylko że na rynku jest naprawdę spora konkurencja.
Nowy Peugeot 2008 jest bardzo podobny do modelu 3008. Nie przez przypadek, większe auto zostało przyjęte bardzo dobrze, podoba się i sprzedaje dobrze. 2008 podobny jest zwłaszcza, kiedy patrzy się na niego z tyłu, ma wyróżniające go lampy wraz z trzema pasami świetlnymi LED. Tworzą motyw pazurów lwa, a zintegrowano je z czarnym, lakierowanym panelem znajdującym się na pokrywie bagażnika.
Crossover to auto o długości nadwozia 4300 mm, szerokości 1987 mm (wraz z lusterkami) i wysokości 1530-1550 mm. Przedni zwis mierzy 870 mm, tylni 825 mm, a rozstaw osi wynosi 2600 mm. Bagażnik niewielkiego auta ma 410 litrów.
Galeria:
Nowy Peugeot 2008
Jeśli chodzi o napęd, to do wyboru jest kilka jednostek. Wersja PureTech 100 to doładowany 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 100 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyżej w gamie są PureTech 130 (ten sam motor, ale 130-konny) i PureTech 155 (również, 155 koni). Przewidziano także dwie wersje dieslowskie BlueHDi 100 i BlueHDi 130, napędzane silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 1,5 litra (100 i 130 KM). Przyspieszenia do 100 km/h wynoszą od 8,9 do 12 sekund, a prędkości maksymalne od 183 km/h do 206 km/h. Do wyboru skrzynie manualne (w niższych wersjach) i automatyczne, napęd przenoszony jest na oś przednią.
Ciekawostką jest elektryk. Platforma nowego Peugeota 2008 to nowa modułowa platforma CMP, zarówno dla silników benzynowych, dieslowskich, jak i elektrycznych. Na jej bazie zbudowano e-2008 o mocy 136 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Zasięg wynosi 310 kilometrów.
Czytaj też:
W konkursie piękności triumfuje. A jak z cenami Peugeota 508 SW?