Seat Mii Electric to wersja na prąd znanego Mii, przedstawiciela najmniejszego segmentu na rynku. Wyróżniają go kompaktowe wymiary, zwrotność i łatwość w parkowaniu. W porównaniu do spalinowej wersji karoseria elektrycznego Mii została delikatnie odświeżona o akcenty podkreślające nowy napęd. Samochód będzie dostępny w pięciu kolorach: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue i Tungsten Silver.
Wnętrze Mii electric wyróżnia się nastrojowym oświetleniem oraz skórzaną kierownicą i podgrzewanymi sportowymi fotelami. Pojazd został wyposażony w system bezpieczeństwa Lane Assist, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także jest w stanie samodzielnie, przez ograniczony czas, korygować tor jazdy.
Silnik elektryczny Mii dostarcza 83 KM (61 kW) i osiąga moment obrotowy 212 Nm. Oznacza to, że pięciodrzwiowy samochód miejski może rozpędzić się do 50 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Z kolei litowo-jonowy akumulator o pojemności 36,8 kWh po jednym ładowaniu zapewnia zasięg do 260 km, konkurencyjny dla tego typu samochodów.
W pełni elektryczny samochód hiszpańskiej marki będzie posiadał również system Seat Connect, umożliwiający zdalne nim zarządzanie. Z poziomu aplikacji na smartfona, kierowca będzie mógł sprawdzić dane dotyczące jazdy, miejsce zaparkowania oraz stan techniczny. Oprócz tego aplikacja pozwoli na kontrolowanie blokady drzwi i działania świateł, a także zapewni dostęp do zdalnego sterowania klimatyzacją.
Dane techniczne Seata Mii Electric:
-
Max. moc silnika: 61 kW (83 KM)
-
Max. moment obrotowy: 212 Nm
-
Bateria: litowo-jonowa
-
Pojemność baterii: 36,8 kWh
-
Czas ładowania przy 7,2 kW do 80 proc. – ok. 4 godziny
-
Czas ładowania przy 40 kW DC do 80 proc. – 1 godzina
-
Zasięg: 260 km
-
Przyspieszenie: 0-50 km/h – 3,9 sekundy
-
Prędkość maksymalna: 130 km/h
-
Długość: 3 557 mm
-
Szerokość: 1 645 mm
-
Wysokość: 1 478 mm
-
Rozstaw osi: 2 420 mm
-
Pojemność bagażnika: 251 litrów (do 923 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach).
Czytaj też:
Pierwsza Skoda z napędem wyłącznie na prąd