Polacy kupują samochody nie tylko ze względu na ich parametry i cenę. Zwracają także uwagę na to, co o ich samochodzie, a więc i on nich samych, powiedzą inni. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez EFL z grupy Credit Agricole na próbie 1015 kierowców z całej Polski, to, jaką kupujemy markę, wynika z tego, jak jest ona kojarzona.
„Podstawę naszego badania stanowiła internetowa ankieta, w której poprosiliśmy respondentów o wskazanie maksymalnie trzech marek, które kojarzą im się z konkretną cechą. Zapytaliśmy o skojarzenia z niezawodnością, bezpieczeństwem, elegancją, komfortem, szybką jazdą, wysokimi kosztami, nowoczesnością, rodziną i autem służbowym. Do każdej z nich badani mogli dopasować 3 z 16 marek: Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Škoda, Volkswagen i Volvo” – czytamy w raporcie.
Wyniki badania przedstawia poniższa infografika:
Czytaj też:
Nowa marka samochodów. Turkom udało się coś, co mieliśmy zrobić w Polsce