W ciągu 10 dni fani Forda oddali prawie 275 tys. głosów w serii ankiet na profilach producenta samochodów na Twitterze i Instagramie, wybierając kombinacje kolorystyczne elementów, w tym lakieru, naklejek i zacisków hamulcowych, a także decydując o nazwie modelu.
Fani wybrali czerń
W rezultacie, pierwszy w historii model Ford Performance, w którym tak liczna grupa decydowała o projekcie, będzie wyróżniał się następującymi elementami: czarnym lakierem, czerwonymi zaciskami hamulców, szarymi przeszyciami pasów, naklejkami na karoserii i tabliczką znamionującą.
Wyniki każdej z ankiet zostały zebrane z poszczególnych rynków w całej Europie oraz z centralnych profili Ford of Europe w mediach społecznościowych, a następnie podsumowane w celu wyłonienia ogólnego zwycięzcy.
– Aby stworzyć coś naprawdę wyjątkowego dla wiernych fanów naszych osiągów, zdecydowaliśmy się na wybiegające w przyszłość podejście i wspólne z nimi tworzenie Pumy ST Gold Edition. Liczba oddanych głosów świadczy, jak entuzjastycznie nastawieni są nasi klienci i że mają doskonały gust – powiedział Amko Leenarts, dyrektor działu projektów w Ford of Europe. – Wszystko tkwi w szczegółach, a tworząc tę specjalną edycję nasi fani skonfigurowali naprawdę pożądany produkt – dodał Leenarts.
200 KM w crossoverze
Puma ST Gold Edition będzie napędzana 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 200 KM, zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Zaawansowane, sportowe rozwiązania techniczne obejmują: możliwość wyboru trybu jazdy, w tym Sport, Track i Eco, wyjątkowy w tym segmencie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz zaprojektowane dla tego modeluparametry zawieszenia i układu kierowniczego, zapewniające wyjątkowe reakcje na zakrętach. Dostawy rozpoczną się pod koniec bieżącego roku.
Czytaj też:
Quiz. Co to za auto, poznasz po jednym zdjęciu?
Ford Puma ST Gold Edition