Zupełnie nowy SUV Mercedesa. Deska rozdzielcza jak ze „Star Treka”

Zupełnie nowy SUV Mercedesa. Deska rozdzielcza jak ze „Star Treka”

Mercedes-Benz EQE SUV
Mercedes-Benz EQE SUV Źródło:Mercedes-Benz
Nowe auto od Mercedesa-Benza. EQE SUV to wariant biznesowej limuzyny EQE, również dostępny z innowacjami z modelu EQS, a jednocześnie bardziej dynamiczny niż większy EQS SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla w pełni elektrycznych Mercedesów.

Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM.

EQE SUV to jeden z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojego segmentu, choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE Limuzyna. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm.

Zasięg do 590 km

Odmiany Mercedes-EQ rozwijają od 292 do 408 KM. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km (dane wstępne). Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów.

Gama systemów wspomagających bezpieczeństwo

Obecna generacja systemów z zakresu aktywnego bezpieczeństwa obejmuje wiele funkcji wspierających kierowcę. Standardowe wyposażenie modelu EQE SUV obejmuje m.in.: system monitorowania uwagi Attention Assist, Aktywnego asystenta hamowania, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, pakiet parkowania z kamerą cofania oraz Asystenta ograniczeń prędkości. Dodatkowe systemy są dostępne w specjalnych pakietach.

Zwrotny jak elektryk

Podwozie nowego modelu EQE SUV korzysta z czterowahaczowego zawieszenia z przodu i wielowahaczowej konstrukcji z tyłu. Ze względu na zoptymalizowany rozstaw osi oraz odpowiednio zestrojone zawieszenie nawet w bazowej konfiguracji samochód okazuje się zwrotny i łatwy w manewrowaniu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie Airmatic z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć o 30 mm. Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – Offroad. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.

Ekran MBUX Hyperscreen na życzenie

Atrakcję stanowi opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen z tzw. warstwą zerową, dzięki której użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Na czym to polega? Zależnie od sytuacji i kontekstu u góry ekranu pojawiają się sugestie odpowiednich aplikacji. Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.

Mnóstwo zaawansowanych technicznie funkcji

Reflektory Digital Light (wyposażenie dodatkowe) obejmują szereg innowacyjnych funkcji, takich jak wyświetlanie dodatkowych oznaczeń lub symboli ostrzegawczych wprost na nawierzchni. Kolejnym wartym uwagi elementem wyposażenia jest Energizing Air Control Plus z filtrem HEPA (High Efficiency Particulate Air), który bardzo skutecznie oczyszcza powietrze z zewnątrz. Kontrola komfortu Energizing Comfort oferuje programy relaksujące lub energetyzujące, w zależności od nastroju lub potrzeb podróżujących, łącząc działanie różnych układów samochodu z zakresu komfortu.

Dopracowana aerodynamika

EQE SUV korzysta z aerodynamicznych rozwiązań spokrewnionych modeli. Kluczową rolę w osiągnięciu bardzo dobrej wartości współczynnika Cd – od 0,25 – odgrywa podwozie z licznymi aerodynamicznymi detalami. Wynik ten uzyskano pomimo pojemnego bagażnika oraz krótkiego zwisu tylnego. Ważnymi czynnikami były również koncepcja wymiarów ze stosunkowo płaską przednią szybą, opadającą linią dachu oraz odpowiednimi wcięciami.

Czytaj też:
Nowy Mercedes-Benz Klasy B. Najwięcej zmian technologicznych
Czytaj też:
Tesla pokonała Niemców w... Niemczech. Piekło zamarzło

Galeria:
Mercedes-Benz EQE SUV
Źródło: Mercedes-Benz