Tak wygląda „nowy Passat”? Pierwsze przedpremierowe zdjęcia Volkswagena ID.7

Tak wygląda „nowy Passat”? Pierwsze przedpremierowe zdjęcia Volkswagena ID.7

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7 Źródło: Volkswagen
Volkswagen zaprezentował zamaskowaną wersję nowego modelu rodziny ID. – ID.7 podczas targów CES w Las Vegas. Nowa limuzyna będzie dysponować zasięgiem nawet do 700 km.

Podczas CES (Consumer Electronics Show) – największych na świecie targów elektroniki, między 5 a 8 stycznia – Volkswagen pokaże swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny.

– Wraz z nowym ID.7 rozszerzamy naszą ofertę modeli elektrycznych na wyższe segmenty. Nowa limuzyna będzie oferować najnowocześniejszą technologię i najwyższą jakość. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Naszym celem jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w każdym segmencie – mówi Thomas Schäfer, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.

ID.7 z łatwiejszą obsługą i wyższym komfortem

W najnowszym modelu opartym na platformie MEB, VW zareagował na opinie klientów i wprowadził oczekiwane przez nich modyfikacje. W ID.7 do standardu należą między innymi:

  • nowy design wyświetlaczy
  • wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
  • 15-calowy ekran systemu inforozrywki
  • nowe elementy sterowania klimatyzacją
  • podświetlany touch slider

Nowy układ klimatyzacji wyróżnia się niespotykanymi funkcjami. Na przykład ID.7 może wykryć, że kierowca zbliża się do auta i zacznie chłodzić wnętrze w gorące letnie dni lub ogrzewać wnętrze zimą, zanim kierowca wsiądzie do pojazdu. Nowo zaprojektowane wloty powierza „Smart Air Vents” kontrolują przepływ powietrza i ustawiają się w taki sposób, by jak najszybciej rozprowadzić powietrze po samochodzie. Jeśli w samochodzie są pasażerowie, powietrze może być kierowane wprost na ich ciała lub wentylować wnętrze pośrednio. To, co w danej chwili dzieje się z nawiewem przez cały czas widać na nowym, dużym wyświetlaczu. Wybrane scenariusze mogą zapisywane indywidualnie dla każdego użytkownika i później uruchamiane w razie potrzeby. Można je także aktywować za pomocą komend głosowych.

Interaktywny kamuflaż

Na targach CES w Las Vegas VW pokaże model ID.7 w szczególnej odmianie, ukrytej pod kamuflażem. Nowa limuzyna wyróżnia się „cyfrowym” designem z unikatowym lakierem, który jest interaktywnie podświetlany. Na aucie jest 40 warstw lakieru, z których część jest przewodząca, a pozostałe cechują się właściwościami izolującymi. W sumie można niezależnie sterować 22 obszarami karoserii, które mogą świecić dzięki zjawisku elektroluminescencji. Podświetlenie może się zmieniać w rytm muzyki.

Kody QR na masce i po obu stronach samochodu stanowią interfejs między światem fizycznym i cyfrowym. Cały kamuflaż również kontynuuje motyw kodu QR i w ten sposób ukrywa kontury auta w wersji produkcyjnej.

Możliwości platformy MEB

Pod względem stylistycznym ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, jak i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu do tyłu w przemyślany sposób. Tworzą one kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający przyczynia się do uzyskania niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 kilometrów.

Podobnie jak inne modele z rodziny ID., także ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Jej cechy charakterystyczne to krótkie zwisy i długi rozstaw osi (2,97 m), co przekłada się na przestronne wnętrze.

Szóste auto ID.

Po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz nowym ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Elektryczny sedan będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden. W tej fabryce jest już produkowany Volkswagen ID.4.

Czytaj też:
Dłużej poczekamy na Golfy czy Tiguany. Volkswagen może wprowadzić przerwy w produkcji
Czytaj też:
Największa fabryka Volkswagena ma kłopoty. Pracowników czekają przestoje

Galeria:
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło: Volkswagen
 0

Czytaj także