Jeszcze bardziej atrakcyjny dla klienta. Luksusowy sedan przeszedł kolejny lifting

Jeszcze bardziej atrakcyjny dla klienta. Luksusowy sedan przeszedł kolejny lifting

Lexus LS 2024
Lexus LS 2024 Źródło:Lexus
Obecnie w salonach Lexusa fani LS-a mogą kupić jego piątą generację. Model produkowany jest od 2017 roku, ale inżynierowie na bieżąco go modernizują. Wiemy, co nowego pojawi się we flagowym sedanie Lexusa z roku modelowego 2024.

LS to pierwszy, a zarazem sztandarowy model Lexusa. Produkowany jest od 1989 roku, a w sprzedaży obecnie dostępna jest piąta generacja modelu. Przypomnijmy, że LS był pierwszą limuzyną Lexusa z napędem hybrydowym. Na przestrzeni 34 lat na drogi całego świata wyjechało już ponad 900 tys. egzemplarzy tego flagowego modelu japońskiej marki.

Pod maską aktualnie oferowanego LS-a pracuje napęd hybrydowy z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie cztery koła. Flagowy model Lexusa przyspiesza od zera do „setki" w 5,5 s i średnio spala 9,3 l/100 km (wg WLTP).

Lexus LS 2024

Ciągle udoskonalany

W salonach pojawiły się właśnie LS-y z rocznika modelowego 2024. Debiutuje w nich wirtualny kokpit na ekranie o przekątnej 12,3 cala, a także nowy, funkcjonalny wyświetlacz head-up z projekcją na przedniej szybie. Przy okazji modernizacji LS-a wzbogacono standard jego wyposażenia. W serii pojawiło się teraz cyfrowe lusterko wsteczne oraz ładowarka indukcyjna, a klapa bagażnika ma poprawioną funkcję kick, umożliwiającą otwarcie lub zamknięcie ruchem nogi.

Bezpieczny kluczyk z technologią UWB

Nowy jest także inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. Precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawia, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.

W LS-ie z roku modelowego 2024 dostępna jest najnowsza generacja systemów bezpieczeństwa (Lexus Safety System + 3). W wersjach wyposażeniowych Prestige i Omotenashi dodatkowo dostępne są: asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Obydwa najwyższe warianty wyposażenia mają także system autonomicznego parkowania.

Zmiany w zawieszeniu

LS z roku modelowego 2024 ma poprawione mocowania układu wydechowego, które ograniczają wibracje i zwiększają komfort podróżowania. Dzięki zmienionemu mocowaniu kolumny kierowniczej, auto jeszcze lepiej reaguje na polecenia kierowcy. Ulepszono także charakterystykę pracy zawieszenia pneumatycznego, które oferowane jest w modelu LS w standardzie.

Lexus LS 2024

Bogate wyposażenie i atrakcyjne finansowanie

Na polskim rynku Lexus LS oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia – Elegance, F SPORT, Prestige i Omotenashi. Ceny LS 500h zaczynają się od 570 tys. zł za wersję Elegance. Standardem w tej wersji jest tapicerka ze skóry naturalnej, dwustrefowa klimatyzacja, system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, adaptacyjne światła drogowe BladeScan oraz panoramiczna kamera parkowania z systemem wykrywania pieszych (PVMA).

Lexus LS dostępny jest w Leasingu KINTO ONE, w którym miesięczna rata wynosi 5850 zł netto przy umowie na dwa lata, 10-procentowej opłacie wstępnej oraz 30 tys. km limitu przebiegu.

Czytaj też:
Co czwarte auto kupowane w Polsce to wóz z wyższej półki. Tesla rośnie bardzo szybko
Czytaj też:
Polacy kupują coraz więcej aut z górnej półki. Tesla i Lexus rosną, mamy pierwszego Chirona

Opracował:
Źródło: Lexus