Lider polskiego rynku stoi hybrydami. Te auta sprzedają się najlepiej

Lider polskiego rynku stoi hybrydami. Te auta sprzedają się najlepiej

Toyota C-HR Hybrid Black Edition
Toyota C-HR Hybrid Black EditionŹródło:TMP
Niekwestionowanym liderem polskiego rynku motoryzacyjnego jest Toyota. W sprzedaży marki coraz istotniejszą rolę odgrywają hybrydy, które wybiera już większość Polaków.

Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. W tym okresie hybrydy stanowiły 67 proc. całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania, w całym 2021 roku napędy hybrydowe odpowiadały za 57 proc. sprzedaży Toyoty.

Corollą liderem u lidera

Corolla Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W pierwszym półroczu 2022 roku klienci kupili 8 073 hybrydowe Corolle. Kompaktowa Toyota ma w swojej gamie obok silników benzynowych dwa układy hybrydowe, które odpowiadają za 73 proc. sprzedaży modelu.

Drugim najczęściej wybieranym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6 160.

RAV4 z napędem Hybrid Synergy Drive 2,5 l dostępny jako FWD lub AWD-i to najchętniej wybierany wariant średniej wielkości SUV-a. Hybrydę ma pod maską 85 proc. RAV4 sprzedanych w tym roku. Od stycznia do czerwca salony opuściło 5 171 RAV4 Hybrid.

Już 178 tys. hybryd Toyoty w Polsce

Yaris Hybrid osiągnął w pierwszym półroczu sprzedaż na poziomie 2 911 aut (47 proc. udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), a Yaris Cross Hybrid sprzedał się w 2 802 egzemplarzach (82 proc. udziału). Klienci Toyoty kupili też 1 304 Camry i 1 009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.

Począwszy od 2004 roku, kiedy w Polsce zadebiutował Prius, aż do czerwca 2022 roku, gdy w salonach można wybierać spośród 7 hybrydowych modeli z niemal wszystkich segmentów, polscy klienci kupili łącznie 178 448 hybryd Toyoty. Najwięcej hybrydowych samochodów, jakie opuściły salony marki, nosi znaczek Corolli (45 961 egz.). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (36 872 egz.), trzecie RAV4 (35 654 egz.), a czwarte Yaris (23 441).

Czytaj też:
Jakie auta wybierają polskie firmy? Są już dane z pierwszego półrocza 2022 roku

Źródło: TMP