Lider programu „Mój elektryk” jest jeden. To polski gigant rynku

Lider programu „Mój elektryk” jest jeden. To polski gigant rynku

Bateria w samochodzie elektrycznym
Bateria w samochodzie elektrycznym Źródło: Seat
Grupa PKO Leasing zdominowała program „Mój elektryk”. Jej klienci otrzymali ogromną większość dofinansowania.

W ciągu ośmiu miesięcy tego roku Grupa PKO Leasing zarejestrowała w Polsce najwięcej samochodów zeroemisyjnych ze wszystkich firm leasingowych i CFM na rynku. 70 proc. wypłaconego przez NFOŚiGW dofinansowania w ramach programu „Mój elektryk” trafiło do klientów Grupy.

Większość dofinansowania w Grupie

Jak przypomina IBRM Samar, Grupa PKO Leasing jest obecna w programie „Mój elektryk” od grudnia 2021 r., zaś od stycznia bieżącego roku rozpoczęła przyjmowanie wniosków od klientów biznesowych oraz indywidualnych. W ciągu ośmiu miesięcy tego roku grupa miała 23 proc. udziału w rynku w zakresie finansowania samochodów elektrycznych w Polsce, najwięcej spośród wszystkich firm z tej branży. Aż 70 proc. z wypłaconych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dotacji (98 mln zł) trafiło do klientów Grupy.

Rośnie rynek elektryków

Według danych PSPA na koniec sierpnia 2022 r. park samochodów w pełni elektrycznych w Polsce wzrósł o 67 proc. w stosunku do takiego samego okresu 2021 roku. PSPA prognozuje ponadto, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło ok. 250 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, czyli prawie 10 razy więcej niż obecnie. Ważną rolę w realizacji tych prognoz odgrywa program „Mój elektryk”, który przyspiesza rozwój rynku pojazdów EV.

Czytaj też:
Recykling baterii do elektryków w Polsce wesprze finansowo UE. Powstaną nowe miejsca pracy

Źródło: IBRM Samar, Grupa PKO Leasing