O decyzjach Audi obszernie pisze IBRM Samar. Marcus Duesmann, prezes zarządu Audi AG zapowiedział, że produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a od roku 2026 „cztery pierścienie” będą wprowadzać na światowe rynki nowe modele napędzane wyłącznie energią elektryczną. Firma przyspiesza przejście na e-mobilność, w związku z czym do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych. Najpóźniej do roku 2050 Audi chce osiągnąć zerową emisję netto.
Jest furtka dla aut spalinowych?
O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych ostatecznie mają jednak zadecydować klienci i przepisy prawne. Audi spodziewa się, że popyt na samochody z napędami konwencjonalnymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, dlatego w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów z przeznaczeniem na rynek lokalny.
Jednocześnie Audi znacznie poszerzy swoją ofertę aut w pełni elektrycznych. Dzięki nowym modelom e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, firma już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia e-modeli.
Czytaj też:
Dlaczego Audi „ściemnia”? RS E-tron GT jest szybszy w rzeczywistości niż na papierze
Audi RS e-tron GT