Planowana droga ekspresowa S16 ma przebiegać w północnej i północno-wschodniej Polsce. Prowadzi od Olsztyna, przez Barczewo, Biskupiec, Mrągowo, Orzysz, Ełk, Knyszyn, kończąc się w Borkach Wielkich. Po wybudowaniu trasa S16 będzie mieć 230 km długości i znacząco poprawi komunikację w województwach: podlaskim i warmińsko-mazurskim.
S16 między Olsztynem a Biskupcem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wykonała kolejny krok w sprawie budowy trasy S16 między Olsztynem a Biskupcem. W dwóch przetargach, w których wpłynęło łącznie 16 ofert, wybrała dwie firmy, które mają wybudować łącznie 30 km drogi ekspresowej S16 na wschód od Olsztyna. Wykonawcą odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo o długości 11,4 km będzie Budimex (koszt inwestycji 507,4 mln zł), a fragment z Barczewa do Biskupca (18,2 km) wybuduje za 457 mln zł firma PORR.
Szybszy i bezpieczniejszy przejazd
Budowa drogi ekspresowej pomiędzy Olsztynem a Biskupcem przyniesie poprawę przepustowości odcinka oraz poprawi bezpieczeństwa. Skróci nie tylko czas podróży tranzytowych w regionie, a także przejazdów lokalnych. Nowy fragment S16 zdecydowanie poprawi atrakcyjności regionu warmińsko-mazurskiego.
S16 Olsztyn – Biskupiec
Prace związane z powstawaniem 30-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S16 polegają na przebudowie istniejącej drogi krajowej nr 16 oraz dobudowie drugiej jezdni. Wybudowane zostaną także dodatkowe jezdnie umożliwiające obsługę przyległych terenów. Powstaną nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec zostaną dostosowane do parametrów klasy drogi ekspresowej. Inwestycja obejmie także budowę obiektów inżynieryjnych, montaż urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, budowę przejść dla zwierząt, odwodnienia i oświetlenia drogi. Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) i obwód utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła Biskupiec.
Ponad 3 lata na realizację inwestycji
Drogowcy zapowiadają, że jeśli nie będzie zastrzeżeń, umowy z wybranymi wykonawcami podpiszą w ciągu kilku tygodni, po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Budimex i PORR na wybudowanie obydwu odcinków mają 39 miesięcy, nie wliczając okresów zimowych podczas realizacji prac w terenie.
Czytaj też:
Z Warszawy szybciej na Mazury. Rusza budowa nowej obwodnicy na MazowszuCzytaj też:
Weekend na motocyklu. Pojechaliśmy malowniczą trasą na Mazury