Miejski SUV z Tychów z nowym napędem. Wiemy już, jaki silnik wybrać do Jeepa Avengera

Miejski SUV z Tychów z nowym napędem. Wiemy już, jaki silnik wybrać do Jeepa Avengera

Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid Źródło: Jeep
Po benzynowej i elektrycznej wersji przyszedł czas na Jeepa Avengera z hybrydą. Wiemy, jak przyspiesza, ile spala oraz zastanawiamy się, czy warto się na niego zdecydować?

W połowie czerwca bieżącego roku podczas premierowych jazd Jeepem Avengerem mieliśmy okazję zapoznać się z benzynowym wariantem tego modelu. Miejski SUV z doładowanym silnikiem 1.2 GSE T3 o mocy 100 KM zaskoczył nas dobrym prowadzeniem, niezłą dynamiką (0-100 km/h w 10,6 s) oraz niskim spalaniem (testowe – 6 l/100 km). Ceny benzynowego Jeepa Avengera wygląda kusząco (od 99 900 zł), ale w tej wersji silnikowej nie ma jednak możliwości zamówienia skrzyni automatycznej.

Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger e-Hybrid – trzeci wariant silnikowy

W październiku z kolei testowaliśmy elektrycznego Jeepa Avengera. Podróżowanie tym wariantem wspominamy wyłącznie w samych superlatywach. Osiągi 156-konnej elektrycznej wersji są zbliżone do benzynowej odmiany (0-100 km/h w 11 s), a zapotrzebowanie na prąd jest całkiem niskie (latem testowy model zużywał od 12,5 do 15 kWh na 100 km). Niestety nie podobała nam się cena elektrycznego Jeepa Avengera (od 185 700 zł, może być niższa nawet o 27 000 zł po skorzystaniu z programu "Mój Elektryk"). Dlatego, gdy Jeep ogłosił, że na przełomie listopada i grudnia wprowadza na rynek Avengera z nową wersję silnikową byliśmy ciekawy, czy będzie to optymalny napęd?

Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger e-Hybrid – miękka hybryda

Jeep chwali się, że nowy Avengerze e-Hybrid to szczytowe osiągnięcie technologiczne. Pod jego maską pracuje znany 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra generujący 100 KM. Benzyniaka wspomaga elektryczna jednostka o mocy 28,6 KM (dostarcza 55 Nm momentu obrotowego), która pełni także funkcję falownika i elektronicznego moduł sterowania. Jeep Avenger e-Hybrid wyposażony jest 48-woltowy akumulator litowo-jonowym oraz innowacyjną 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Doładowanie akumulatora następuje automatycznie poprzez hamowanie regeneracyjne (rekuperację).

Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger e-Hybrid – lepsza elastyczność i niższe spalanie

Elektryczny silnik w hybrydowym Avengerze zapewnia szybki i cichy strat oraz poprawia elastyczność benzynowej jednostki. Jazda w trybie wyłącznie elektrycznym możliwa jest podczas jazdy miejskiej z prędkością poniżej 30 km/h (maksymalnie do 1 km) lub gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach (np. na pochyłości lub na autostradzie). Wówczas zwolniona z pracy jednostka spalinowa oszczędza paliwo. Jeep zapewnia, że Avenger e-Hybrid spala zaledwie 5,1 l/100 km benzyny.

Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger e-Hybrid – nowe usługi online

Wraz z wprowadzeniem hybrydowego Avengera Jeep oferuje do tego modelu dwa nowe pakiety usług online. Pakiet Connect ONE ma zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa i niezrównane wsparcie w razie potrzeby. Z kolei pakiet Connect PLUS, oferuje szeroką gamę usług skupionych wokół nawigacji. Klienci będą mogli skorzystać z bezprzewodowej aktualizacji map „over the air” oraz być na bieżąco z informacjami o ruchu drogowym i pogodzie przekazywanymi w czasie rzeczywistym. Komunikując się z systemem nawigacji możliwa będzie z pomocą funkcji rozpoznawania mowy.

Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger e-Hybrid – dostępny w trzech wersjach

Klienci zainteresowani zakupem hybrydowego Avengera mają do wyboru trzy wersje wyposażeniowe. Bazowa Longitude ma m.in.: 16-calowe felgi aluminiowe, reflektory w technologii LED i klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz szare osłony podwozia. W wnętrzu tej wersji znajdziemy: czarna deska rozdzielcza o chropowatej fakturze i fotele pokryte materiałową tapicerką, 7-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, tempomat oraz przedni podłokietnik. Lista seryjnych systemów bezpieczeństwa obejmuje: automatyczny system awaryjnego hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy.

Środkowa wersja wyposażenia Altitude wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi i srebrnymi osłonami podwozia. We wnętrzu znajdziemy fotele z materiałową/winylową tapicerką premium, podłogę bagażnika z regulacją wysokości i deskę rozdzielczą w kolorze srebrnym oraz kierownicę obszytą skórą ekologiczną. W standardzie tej odmiany są także: cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, jednostrefowa klimatyzacja automatyczna oraz adaptacyjny tempomat.

Topowa odmiana wyposażeniowa Summit zawiera: 18-calowe felgi aluminiowe, reflektory i światła tylne full LED oraz przyciemniane szyby, oświetlenie ambientowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Seryjnie klient w tej wersji otrzyma także system bezkluczykowy, bezprzewodową ładowarkę, system monitorowania martwego pola, tylną kamerę, czujniki parkowania 360 stopni, automatyczne sterowanie światłami drogowymi, elektrycznie składane lusterka, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem oraz funkcje autonomicznej jazdy poziomu 2.

Jeep Avenger e-Hybrid – cena i gwarancja

Zamówienia na Jeepa Avengera e-Hybrid będzie można składać już na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. Wówczas także poznamy dopiero cenę hybrydowej wersji oraz jej finansowanie. W salonach Jeepa Avengera e-Hybrid zobaczymy w II kwartale 2024 roku. Dziś wiadomo jedynie, że produkowany w Polsce Jeep Avenger objęty jest gwarancją mechaniczną wynoszącą 2 lata bez limitu kilometrów. Ochrona producenta na perforację blach to 7 lat.

Jeep Avenger e-Hybrid – moim zdaniem

Choć na tę chwilę nie znamy ceny Avengera z miękką hybrydą, to biorąc pod uwagę osiągi i spalanie tej wersji uważam, że będzie to optymalny napęd do tego modelu. Po pierwsze gwarantuje równie dobrą dynamikę co wariant benzynowy, a jednocześnie jest od niego bardziej oszczędny i seryjnie wyposażony jest w skrzynię automatyczną. Na pewno względem elektrycznej wersji będzie tańszy, a poza tym będzie dysponował większym zasięgiem (860 km przy średnim spalaniu 5,1 l/100 km).

Czytaj też:
Hybrydowy SUV w promocyjnej cenie. Kupując limitowaną edycję zaoszczędzisz 46 900 zł
Czytaj też:
Szkolenie z jazdy w terenie. Wiemy, gdzie możesz się nauczyć offroadu

Źródło: Janusz Borkowski (Auto WPROST.pl), Jeep