Pierwsza jazda Škodą Enyaq Coupé iV. Czy jest najładniejsza w gamie?

Pierwsza jazda Škodą Enyaq Coupé iV. Czy jest najładniejsza w gamie?

Skoda Enyaq Coupé RS iV
Skoda Enyaq Coupé RS iV Źródło:Skoda
Elektryczna Škoda Enyaq Coupé iV i jej wersja RS (mocniejsza) nie jeździ lepiej od klasycznego SUV-a, czyli Enyaq’a, ale lepiej wygląda. I chyba będzie się w związku z tym lepiej sprzedawać.

Mieliśmy okazję przetestować (wstępnie, podczas pierwszych jazd dla dziennikarzy z całego świata w Toskanii we Włoszech), najnowsze „dzieci Mladá Boleslav”. To Škoda Enyaq Coupé iV i Škoda Enyaq Coupé RS iV. Oba auta oparto na pierwszym SUV-ie Czechów, Enyaq’u, ale zastosowano zabiegi stylistyczne, które zdecydowanie uatrakcyjniły sylwetkę samochodu. Modne nadwozie coupé jest więc teraz dostępne także w przypadku tej Škody. Designerzy poszli zatem tą samą drogą, co projektanci innych firm (Volkswagen dodał ID.5 do gamy, obok ID.4, to samo zrobiło Audi z Q4 E-Tronem, wprowadzając pochyloną wersję Sportback).

Skoda Enyaq Coupé RS iV

Przyznać trzeba, że Škoda Enyaq Coupé iV i Škoda Enyaq Coupé RS iV wyglądają doskonale. Auta łączą sportowe, atletyczne sylwetki z bardzo przestronnymi wnętrzami i pojemnymi bagażnikami. Łagodnie opadająca ku tyłowi linia przyciemnianego, panoramicznego dachu oraz wyrazisty tył nadają elektrycznemu modelowi (w obu wersjach) dynamicznego charakteru. Przeprojektowana linia nadwozia wariantu Coupé oferuje też, dzięki wyjątkowej aerodynamice, większy zasięg w trasie.

To samo aut, tylko z innym wyglądem

Podobnie jak Enyaq iV, nowe Škoda Enyaq Coupé iV i Škoda Enyaq Coupé RS iV są oparte na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Coupé ma 4653 mm długości i 1879 mm szerokości. Jego wysokość wynosi 1622 mm, a rozstaw osi 2765 mm. Współczynnik oporu powietrza (cd) wynosi 0,234.

Skoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda Enyaq Coupé iV jest dostępna na europejskich rynkach z dwoma rozmiarami akumulatorów do wyboru, a także z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Dostępne opcje generują moc od 132 kW do 220 kW (wariant RS). W zależności od specyfikacji, elektryczny model oferuje zasięg nawet do 545 km w cyklu WLTP.

Wygląd samochodów podkreślają duże obręcze kół ze stopów lekkich o wymiarach od 19 do 21 cali. Coupé to także dwie nowe opcje kolorystyczne dodane do gamy Enyaq iV: metalizowany Pomarańczowy Phoenix i metalizowany Szary Graphite, który zastępuje Szary Quartz. Lakier Zieleń Mamba jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji RS.

Pierwsza elektryczna Škoda RS

Nowa Škoda Enyaq Coupé iV, oprócz wersji Sportline, dostępna jest również jako topowy usportowiony Enyaq Coupé RS iV. Model wyposażony jest w dyskretny sportowy zderzak przedni i boczne progi w kolorze nadwozia oraz aluminiowe obręcze kół o wymiarach od 19 do 21 cali. Od słupka B linia dachu łagodnie opada ku tyłowi i łączy się z tylną klapą o ostrej krawędzi spływu. Linie pojazdu są dodatkowo podkreślone przez, największy w gamie Škoda, przyciemniany, panoramiczny szklany dach, który jest standardowym elementem wersji coupé.

Skoda Enyaq Coupé RS iV

Panoramiczny szklany dach płynnie łączy się z tylną szybą i wpuszcza do wnętrza więcej światła dziennego, nadając samochodowi bardziej przestronny charakter, a jego powłoka pomaga zapewnić przyjemny klimat w kabinie. Podobnie jak w przypadku modelu Enyaq iV, wersja coupé jest dostępna z opcjonalnym przodem Crystal Face, w którym pionowe żebra grilla Škody są oświetlone za pomocą 131 diod LED. Škoda Enyaq Coupé RS iV jest standardowo wyposażona w Crystal Face.

Cztery wersje auta

Coupé jest dostępne na europejskim rynku w czterech poziomach wydajności. Moc zaczyna się od 132 kW w tylnonapędowym modelu Enyaq Coupé iV 60, który jest wyposażony w akumulator 62 kWh.

Škoda Enyaq Coupé iV 80 ma również napęd na tylną oś i wytwarza moc 150 kW z akumulatora 82 kWh.

Modele Škoda Enyaq Coupé iV 80x i Škoda Enyaq Coupé RS iV są wyposażone w drugi silnik na przedniej osi, dzięki czemu posiadają napęd na cztery koła. Enyaq Coupé iV 80x ma moc systemową 195 kW, podczas gdy topowy Enyaq Coupé RS iV dostarcza 220 kW z maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm.

Skoda Enyaq Coupé RS iV

To pierwsza w historii całkowicie elektryczna Škoda RS. Jej charakterystyczne cechy to osiągi, czarne detale stylistyczne i pełnowymiarowy czerwony pas odblaskowy z tyłu, typowy dla modeli RS marki. Enyaq Coupé RS iV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h – 20 km/h więcej niż jakikolwiek inny wariant nowego coupé.

Zwiększona wydajność i zasięg

Całkowicie elektryczne coupé Škody charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza (cd) 0,234, co poprawia zasięgowy wynik modelu. Niski opór ma znaczący wpływ na maksymalny zasięg pojazdu, który w modelu Enyaq Coupé iV 80 wynosi do 545 km w cyklu WLTP. Dzięki możliwości szybkiego ładowania nowe coupé nadaje się do pokonywania długich dystansów. Wyposażony w opcjonalny hak holowniczy Enyaq Coupé iV może holować przyczepy o masie do 1400 kg na pochyłościach 8 proc.

Wnętrza z Design Selections

W przypadku modelu Enyaq iV, we wnętrzu wariantu Coupé zastosowano podobne materiały, w tym pochodzące z recyklingu. Standardowe opcje obejmują 13-calowy centralny ekran infotainment i 5,3-calowy cyfrowy kokpit.

Skoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda Enyaq Coupé iV może zostać wyposażona w wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz reflektory Full LED Matrix. W aucie jest do dziewięciu poduszek powietrznych. W prowadzeniu pojazdu pomaga Travel Assist 2.5. Inne zaawansowane systemy wspomagania ostrzegają o potencjalnych kolizjach lub ułatwiają parkowanie.

Wyświetlacz Head-Up Display dostarcza dokładniejszych informacji, dzięki czemu nie trzeba odrywać wzroku od drogi. Tymczasem reflektory Full LED Matrix zapewniają większe bezpieczeństwo, gdy widoczność jest słaba. Umożliwiają pozostawienie świateł drogowych włączonych przez cały czas.

Czytaj też:
Nowe oprogramowanie dla dwóch modeli Škody. Skutek: większy zasięg

Galeria:
Škoda Enyaq Coupé RS iV
Źródło: Auto WPROST.pl