Co czwarte auto kupowane w Polsce to wóz z wyższej półki. Tesla rośnie bardzo szybko

Co czwarte auto kupowane w Polsce to wóz z wyższej półki. Tesla rośnie bardzo szybko

Audi Q5 i Q7 Business Edition
Audi Q5 i Q7 Business Edition Źródło: Audi
Już 23 proc. samochodów, kupowanych przez Polaków, to auta premium. Na podium tylko niemieckie marki, a na pierwszym miejscu – Audi.

Samochody z wyższej półki utrzymały na koniec lipca dobre tempo rozwoju, a ich udział w rynku nowych aut osobowych przekroczył 23 proc. jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Prognozy wskazują, że na koniec 2023 roku ten segment rynku przekroczy poziom 100 tys. zarejestrowanych egzemplarzy.

Dużo więcej niż przed rokiem

W lipcu 2023 roku w Polsce zarejestrowane zostały 8 453 nowe samochody klasy premium, o 15,12 proc. mniej niż w czerwcu bieżącego roku i o 19,38 proc. więcej w zestawieniu z lipcem ubiegłego roku, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 7 081 takich aut.

Udział segmentu premium w rynku nowych aut osobowych wyniósł w lipcu 23,2 proc. Łącznie w okresie od stycznia do lipca bieżącego roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 62 414 nowych samochodów z wyższej półki, o 15,03 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2022. Obecna prognoza IBRM Samar zakłada, że na koniec 2023 roku ten segment rynku przekroczy poziom 100 tys. zarejestrowanych samochodów.

Audi na czele

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w okresie styczeń-lipiec 2023 roku utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku to 15 037 zarejestrowanych aut, o 38,42 proc. więcej niż na koniec lipca 2022 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-lipiec 2023 roku najlepiej sprzedawał się model A3. Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q5, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Na drugiej pozycji na koniec lipca 2023 roku jest BMW. W ciągu siedmiu miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 13 155 nowych samochodów, co jest rezultatem o 6,42 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-lipiec 2023 roku to: seria 3, model X3 oraz X5.

Na trzecim miejscu jest Mercedes-Benz. W okresie od stycznia do lipca 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali 10 697 samochodów tej marki, o 16,81 proc. mniej rok do roku. W gamie marki zwycięska na koniec lipca 2023 roku okazała się Klasa GLC, przed Klasą CLA oraz Klasą A.

Lexus i Tesla bardzo mocno w górę

Czwarte jest Volvo, a piąty Lexus, który nadal ma bardzo dużą dynamikę sprzedaży. W okresie od stycznia do lipca 2023 roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 6 217 samochodów Lexusa, o 139,30 proc. więcej rok do roku.

W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium największą stratę na koniec lipca 2023 roku zanotowała, zajmująca dziesiątą pozycję, Alfa Romeo (minus 29,51 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w tym gronie może ponownie pochwalić się Tesla (plus 400,80 proc.).

Czytaj też:
Toyota uruchamia program promocyjnych rat miesięcznych dla nowej C-HR
Czytaj też:
Polacy polubili wynajem długoterminowy aut. Coraz więcej osób się decyduje na tę formę finansowania
Czytaj też:
Gorszy miesiąc w salonach. Lider rynku powiększa przewagę

Opracował:
Źródło: IBRM Samar