Hyundai ogłosił ceny elektrycznego modelu Ioniq 5

Hyundai ogłosił ceny elektrycznego modelu Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 Źródło:Hyundai
Pierwszy model submarki Hyundaia Ioniq, dedykowanej pojazdom elektrycznym wyceniony. Klienci mają do wyboru 4 różne wersje w pełni elektrycznych napędów, które oferują od 170 do 305 koni mechanicznych.

Ioniq 5 został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu posiada proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

Gama napędów elektrycznych

Ioniq 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 73 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (4WD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg Ioniqa 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km. W trybie miejskim wersja ta może przejechać aż 686 km.

Hyundai Ioniq 5 – dostępne wersje

  • SMART 58kWh 2WD 170 KM 189 900 zł
  • SMART 73kWh 2WD 218 KM 203 900 zł
  • EXECUTIVE 58kWh 2WD 170 KM 209 900 zł
  • EXECUTIVE 73kWh 2WD 218 KM 223 900 zł
  • EXECUTIVE 58kWh 4WD 235 KM 225 900 zł
  • EXECUTIVE 73kWh 4WD 305 KM 239 900 zł
  • PLATINUM 58kWh 2WD 170 KM 230 900 zł
  • PLATINUM 73kWh 2WD 218 KM 244 900 zł
  • PLATINUM 58kWh 4WD 235 KM 246 900 zł
  • PLATINUM 73kWh 4WD 305 KM 260 900 zł

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, łączności i komfortu

W skład standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzą asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz funkcją Junction Turning, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), monitorowanie uwagi kierowcy (DAW), ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej (HDA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA) oraz system ratunkowy eCall.

Wszystkie wersje wyposażono w nowoczesne systemy multimediów i funkcje łączności, w tym system multimedialny z 12,3” ekranem dotykowym, cyfrowe radio DAB, nawigację fabryczną z usługami Live, system Bluelink, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, wielofunkcyjną kierownicę oraz cyfrowe zegary z 12,3” kolorowym wyświetlaczem. O komfort pasażerów i kierowcy dbają m.in. takie elementy wyposażenia jak klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, przednie i tylne czujniki cofania, czy też porty USB zlokalizowane z przodu i tyłu. Z zewnątrz samochód wyróżniają reflektory LED i tylne światła LED oraz 19-calowe felgi aluminiowe.

Ultraszybkie ładowanie akumulatora wraz z funkcją Vehicle-to-Load (V2L)

Platforma E-GMP oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce 350 kW Ioniq 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

Czytaj też:
Znamy ceny rewolucyjnej Kii EV6. W ofercie wersja o mocy 585 KM

Galeria:
Hyundai Ioniq 5