Volkswagen wprowadza na rynek kolejny model 4x4. Znamy ceny

Volkswagen wprowadza na rynek kolejny model 4x4. Znamy ceny

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 Źródło:VW
Volkswagen dodaje kolejną odmianę z napędem na cztery koła do linii modeli ID.4. – ID.4 Pro 4Motion. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM.

Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4Motion. W Polsce nową wersję ID.4 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 233 590 zł.

Dzięki dodatkowemu silnikowi przy przedniej osi nowa, mocniejsza odmiana Volkswagena ID.4 Pro przekazuje moment obrotowy na cztery koła. – Wprowadziliśmy ID.4 Pro 4Motion w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Jest on pozycjonowany między bazowymi wersjami, a topową, ID.4 GTX 4Motion – wyjaśnia Silke Bagschik, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing rodziny ID.

Napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4Motion poprawia trakcję, a także osiągi. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4x4 sprawdzi się np. przy holowaniu przyczepy towarowej lub do przewozu łodzi. Maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4Motion wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).

Układ napędowy Volkswagena ID.4 Pro 4Motion

Dwa elektryczne silniki dostarczają łącznie 265 KM, co pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu jest wzbudzony na stałe silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.

ID.4 Pro 4Motion jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4Motion. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększy zasięg o 337 km (wg WLTP).

Mierzące 4,58 m długości auto zostało zbudowane na platformie MEB. Ilość miejsca jest podobna jak w konwencjonalnych SUV-ach większych o segment. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy auto może pomieścić od 543 do 1575 l bagażu. Na liście opcji jest bardzo dużo najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę.

Czytaj też:
Znak czasów od Volkswagena. Testujemy elektrycznego SUV-a coupé ID.5

Źródło: Volkswagen