Krezusom kryzys niestraszny. Polacy kupują coraz więcej drogich aut

Krezusom kryzys niestraszny. Polacy kupują coraz więcej drogich aut

Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance
Audi RS 6 Avant/RS 7 Sportback Performance Źródło: Audi
Auta z wyższej półki, czyli z segmentu premium, sprzedają się jak świeże bułeczki. BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volvo, Lexus i inni liczą zyski, a Polacy ustawiają się w kolejkach po prestiżowe wozy.

W jedenastym miesiącu roku auta z wyższej półki zanotowały w Polsce wzrost liczby rejestracji zarówno w stosunku do poprzedniego miesiąca, jak i w zestawieniu z listopadem roku ubiegłego, jak podsumowuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Wynik skumulowany był o ponad dwa procent większy w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Kolejny dobry miesiąc dla dealerów

W listopadzie 2022 roku w Polsce zarejestrowano 7 451 nowych samochodów osobowych klasy premium, o 1,15 proc. więcej niż w październiku bieżącego roku i o 13,95 proc. więcej w zestawieniu z listopadem 2021 roku.

Listopadowy wynik bieżącego roku był też większy niż przed pandemią, gdy w takim samym miesiącu 2019 roku zarejestrowano w naszym kraju 6 468 samochodów z segmentu premium. W listopadzie 2022 roku udział aut z wyższej półki w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce wyniósł 21,8 proc.

Tylko ten segment rośnie

Łącznie od stycznia do listopada 2022 roku Polacy kupili i zarejestrowali 84 050 nowych samochodów klasy premium, o 2,07 proc. (1 706 sztuk) więcej niż w takim samym okresie roku 2021. Dla porównania, od stycznia do listopada bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 382 893 samochody osobowe, o 6,73 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. – W pierwszej dziesiątce bez zmian wciąż widzimy trzy marki premium. BMW, Mercedes-Benz i Audi już chyba na stałe zagościły w tej części listy rankingowej – zwraca uwagę Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

BMW liderem rynku

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec listopada 2022 roku przypadło w udziale BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w Polsce od początku roku 21 498 nowych samochodów osobowych, co było wynikiem o 3,60 proc. mniejszym niż na koniec listopada ubiegłego roku. Najczęściej rejestrowane modele w gamie bawarskiego koncernu w okresie styczeń-listopad 2022 roku to: seria 3, X5 oraz X3.

Na drugiej pozycji w rankingu znalazł się Mercedes-Benz. Producent ze Stuttgartu zarejestrował w Polsce w ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku 19 054 samochody, o 7,92 proc. więcej rok do roku. W gamie Mercedesa-Benza zwycięska na koniec listopada 2022 roku okazała się klasa GLC, przed Klasą C oraz CLA.

Na trzecim miejscu było Audi. Producent z Ingolstadt w ciągu jedenastu miesięcy tego roku zarejestrował 17 449 osobowych samochodów klasy premium. To rezultat o 1,52 proc. lepszy w porównaniu z sytuacją zanotowaną na koniec listopada ubiegłego roku. Spośród aut z czterema pierścieniami na grillu, w okresie od stycznia do listopada 2022 roku najlepiej sprzedawał się model Q5. Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A3.

Czwarte jest Volvo, a piąty Lexus. Największym wzrostem procentowym w tym gronie może pochwalić się Tesla (1 086 sztuk, wzrost o 57,62 proc.).

Czytaj też:
Oto najczęściej kradzione samochody w Polsce. Miejsce drugie cię zaskoczy
Czytaj też:
Samochód na części poproszę! Tak złodzieje kradną auta w 2022 roku

Źródło: IBRM Samar
 0

Czytaj także