Jak czytamy w komunikacie, miniony kwartał to okres utrzymującego się wysokiego zainteresowania dopłatami do leasingu samochodów elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk” uruchomionego pod koniec 2021 roku.
W ramach umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, BOŚ – będący jedynym operatorem ścieżki leasingowej programu – dysponuje obecnie łączną kwotą 250 mln zł na dopłaty. W I kwartale tego roku do programu przystąpiły dwie kolejne firmy leasingowe i na koniec marca BOŚ współpracował już z 26 firmami.
Większość już rozdana. Dopłat będzie więcej
BOŚ informuje, że od momentu uruchomienia ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” do końca I kwartału 2023 roku do BOŚ wpłynęło blisko 7200 wniosków na łączną kwotę prawie 229 mln zł. Zarząd NFOŚiGW zatwierdził w tym czasie dopłaty do blisko 6500 pojazdów, a łączna wartość zatwierdzonych wniosków przekroczyła 210 mln zł, tj. 84 proc. udostępnionych środków.
W II kwartale BOŚ planuje złożyć wniosek do NFOŚiGW o zwiększenie puli środków na dotacje o kolejne 150 mln zł. Program „Mój elektryk” jest przewidziany na okres do 2025 roku.
Czytaj też:
Wojna cenowa w Polsce? Jeszcze nie, ale w salonach ruszyły dawno nieobecne obniżkiCzytaj też:
Nowy Ioniq 6. Znamy ceny elektrycznego Hyundaia