Nowa Toyota Prius. Niemal tak szybka jak spalinowy GR86

Nowa Toyota Prius. Niemal tak szybka jak spalinowy GR86

Toyota Prius
Toyota Prius Źródło:Toyota
Nowy Prius, który debiutuje w tym roku w Europie, ma hybrydowy napęd piątej generacji o łącznej mocy 223 KM. Ten kojarzący się z oszczędnością model zaskakuje także świetnym przyspieszeniem.

Debiutująca w 1997 roku Toyota Prius przez lata stała się synonimem oszczędności paliwa i ekologicznej jazdy. Najnowszy model, piątej generacji, także wpisuje się w tę tradycję, zwłaszcza że ma funkcję ładowania akumulatora z gniazdka. Wystarczą 4 godziny, by przy użyciu ładowarki o mocy 3,5 kW naładować akumulator do pełna. Średni zasięg w trybie elektrycznym Priusa na jednym ładowaniu wynosi od 72 do 86 km (wg WLTP, w zależności od wersji wyposażenia).

Toyota Prius

W trybie elektrycznym tylko 11,4 kWh na 100 km

Duży zasięg uzyskano dzięki pojemnej baterii litowo-jonowej oraz zaawansowanym rozwiązaniom zwiększającym wydajność napędu. Prius potrzebuje średnio od 0,5 l/100 km paliwa i emituje od 11 g/km CO2, a zużycie energii podczas jazdy w trybie EV wynosi średnio od 11,4 kWh na 100 km.

Toyota Prius

Panele fotowoltaiczne na dachu auta

Zasięg Priusa można dodatkowo zwiększyć, wybierając wersję wyposażenia Executive z panelami fotowoltaicznymi na dachu auta. Generowana przez nie odnawialna energia pozwoli wydłużyć jazdę w trybie EV nawet o 8 km dziennie, a w czasie wielodniowego postoju naładować baterię do pełna.

Toyota Prius

Osiągi godne auta sportowego

Hybrydowy napęd Priusa oparty na 2,0-litrowym silniku benzynowym o mocy 152 KM oraz 163-konnej jednostce elektrycznej oferuje łączną moc systemową aż 223 KM. Dzięki temu pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s, co sytuuje go w jednym rzędzie ze sportową Toyotą GR86. Dla porównania coupé GR86 z 234-konnym silnikiem 2.4 Boxer i manualną skrzynią biegów potrzebuje 6,3 s, by rozwinąć prędkość 100 km/h, a ten sam model ze skrzynią automatyczną – 6,9 s.

Toyota Prius

Moc dostępna zawsze

Świetne osiągi Priusa to efekt połączenia mocnego silnika benzynowego z jeszcze mocniejszym motorem elektrycznym oraz dużą baterią o pojemności 13,6 kWh. Samochód jest równie dynamiczny podczas jazdy w trybie hybrydowym i elektrycznym, a dzięki odpowiedniej konfiguracji baterii samochód wykazuje się takim samym przyspieszeniem nawet przy niskim poziomie jej naładowania.

Czytaj też:
Hybryda w trybie elektrycznym przejedzie... 200 km. Toyota zaskakuje zasięgiem
Czytaj też:
Toyota wyceniła nowego Priusa. Znamy wysokość rat dla firm i klientów indywidualnych

Źródło: Toyota