Akcja naprawcza Mazdy CX-60. Klienci będą wzywani do serwisu

Akcja naprawcza Mazdy CX-60. Klienci będą wzywani do serwisu

Mazda CX-60
Mazda CX-60 Źródło:Mazda
Importer Mazdy w Polsce poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w modelu CX-60 mogą wystąpić aż trzy usterki. Ponad tysiąc aut powinno trafić na naprawę do autoryzowanych serwisów.

Jak informuje UOKiK, w Mazdach CX-60 (KH) wyprodukowanych w Japonii od 15 marca 2022 r. do 21 stycznia 2023 r., gdy układ hybrydowy jest włączony (READY ON) lub włączony jest zapłon, zestaw wskaźników może się wygasić, a informacje o stanie pojazdu, takie jak prędkość, wskaźnik poziomu paliwa, status i-ACTIVSENSE, komunikaty ostrzegawcze itp., mogą nie być wyświetlane na ekranie LCD. Kampanią naprawczą w Polsce objętych jest 1037 pojazdów.

Nie tylko problemy z wyświetlaczem

Z kolei w Mazdach CX-60 (KH) wyprodukowanych w Japonii w nieco innym okresie (od 28 września 2022 r. do 01 lutego 2023 r.) oprócz problemów z wyświetlaczem podczas zwalniania/zatrzymania w czasie jazdy z włączoną funkcją i-stop, silnik może nie zostać ponownie uruchomiony, nawet gdy pedał przyspieszenia zostanie wciśnięty. Silnik można ponownie uruchomić, naciskając przycisk „Start”. Jeśli jednak w ciągu 20 s od zatrzymania silnika (IG-OFF) zostanie naciśnięty przycisk „Start” (IG-ON), pojazd może ponownie wykazywać problem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 376 sztuk modelu CX-60.

Wadliwe felgi

Z kolei w egzemplarzach CX-60 wyprodukowanych w Japonii od 2 czerwca do 31 grudnia 2022 r., niektóre z trzech modeli europejskich akcesoryjnych felg mogą nie spełniać specyfikacji producenta. Problem dotyczy kołnierzy mocujących, które mogą być niewłaściwie wprasowane w punktach nakrętek piasty. Skutkuje to ich brakiem lub nieprawidłowym osadzeniem, co może zagrażać bezpieczeństwu. W Polsce akcją zostanie objętych 456 samochodów.

Właściciele Mazd CX-60, których dotyczy usterka, zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w autoryzowanym serwisie w celu dokonania stosownej naprawy.

Czytaj też:
Mazda idzie na całość. Japończycy wydłużyli gwarancję w całej Europie
Czytaj też:
Auta są coraz staranniej produkowane. Akcji przywoławczych było mniej

Źródło: UOKiK