Oprócz nowo zaprojektowanego zestawu zegarów i wskaźników DS 9 (MY 23) został wyposażony w nowy system multimedialny DS Iris System. Rozwiązanie to posiada całkowicie nowy, responsywny i płynny interfejs, z możliwością pełnej konfiguracji i personalizacji, wspierany przez narzędzie naturalnego rozpoznawania mowy – Iris. Menu, złożone z widżetów, wyświetlające się na 12-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości, oferuje dostęp do wszystkich funkcji za pomocą jednego gestu w celu obsługi nawigacji 3D połączonej z internetem, klimatyzacji i cyfrowych źródeł dźwięku oraz zarządzania wszystkimi danymi podróży.
Ekran wyświetla widok 360 stopni, uzyskiwany dzięki nowym kamerom cyfrowym o wysokiej rozdzielczości oraz zapewnia dostęp do funkcji Mirror Screen, CarPlay i Android Auto za pośrednictwem wi-fi lub dwóch gniazd USB typu C.
Nawigacja połączona z internetem monitoruje warunki drogowe i wyznacza najlepsze trasy w czasie rzeczywistym. Ponadto ekran pokazuje niebezpieczne miejsca, kontrole prędkości (w zależności od przepisów danego kraju), prognozę pogody, umiejscowienie i ceny stacji benzynowych oraz lokalizację publicznych parkingów i punktów ładowania. W przypadku parkowania naziemnego DS Iris System wyświetla prawdopodobieństwo znalezienia miejsca parkingowego na poszczególnych ulicach w głównych miastach. Wszystkie aktualizacje są przeprowadzane automatycznie.
Nowe wykończenie wnętrza Opera
Gama została wzbogacona o trzeci poziom wykończenia Opera, który jest dopełnieniem pakietów wyposażenia Performance Line + i Rivoli +.
Ta oferta obejmuje gamę standardowego wyposażenia i rozwiązań technologicznych, takich jak zawieszenie DS Active Scan Suspension sterowane kamerą, rozszerzony pakiet bezpieczeństwa DS Drive Assist z półautonomiczną jazdą na poziomie 2, DS Driver Attention Monitoring i DS Night Vision oraz elementy podnoszące komfort, takie jak system hi-fi Focal Electra, pakiet DS Pack Lounge dla pasażerów z tyłu, w tym luksusowy skórzany środkowy podłokietnik, zagłówek Lounge na bocznych siedzeniach, ozdobny przycisk do przesuwania przedniego fotela pasażera z tylnych siedzeń, rozszerzona dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane, masowane i wentylowane tylne siedzenia boczne, a także szyberdach, bagażnik z automatyczną klapą, podgrzewana przednia szyba i alarm.
Hybrydowe silniki typu plug-in
DS 9 (MY 23) to w 100 proc. hybrydowy model typu plug-in oferowany w dwóch wersjach, czyli 250 KM lub 360 KM z napędem na cztery koła.
Model DS 9 (MY 23) E-Tense 4x4 360 został wyposażony w 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 110 KM (z przodu, zintegrowany ze skrzynią biegów), a drugi o mocy 113 KM (połączony z tylną osią). Jest on połączony z inteligentną skrzynią biegów z napędem na cztery koła.
Prędkość maksymalna modelu jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód może rozwinąć prędkość 140 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,6 sekundy, a pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego 25,4 sekundy.
W trybie bezemisyjnym DS 9 (MY 23) E-Tense 4x4 360 pokonuje dystans 65 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 62 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.
DS 9 E-Tense 250 ma 4-cylindrowy silnik PureTech o mocy 200 KM wspomagany przez napęd elektryczny o mocy 110 KM. Akumulator 15,6 kWh pozwala pokonać do 85 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 75 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Pokładowa ładowarka o mocy 7,4 kW zapewnia naładowanie akumulatora od 0 do 100 proc. pojemności w czasie 2 godzin i 23 minut.
Czytaj też:
Ważne testy biopaliw. Stellantis chce je wlewać do 28 milionów autCzytaj też:
Finansowanie zakupu aut. Stellantis i Santander pogłębiły globalną współpracęCzytaj też:
Nowy Citroën C4 X debiutuje w polskich salonach francuskiej marki