Podwozia typu Gralion to nowość na polskim rynku pojazdów specjalnych. Ich głównym atutem jest zawieszenie, które poprzez zastosowanie technologii mostów portalowych uzyskują prześwit powyżej 40 cm, przydatny do pokonywania trudnych terenów. Dodatkowo pojazd występuje w wersji z napędem 4x4 lub 6x6, co gwarantuje pełną mobilność i niezawodność nawet na najbardziej trudnym terenie.
Dla wojska i straży pożarnej
Podwozia mogą być wykorzystywane zarówno jako podstawa do średnich wozów strażackich, ale również jako wojskowy pojazd bazowy w wersji podstawowej lub opancerzonej, karetki, pojazdy do ewakuacji, pojazdy serwisowe dla kolei czy w usługach komunalnych. Pojazd posiada również pełną homologację cywilną z Euro 6, więc jest to także rozwiązanie dla odbiorców indywidualnych np.: pod kampery przeprawowe.
Pierwsze podwozia już w wakacje
Jak informuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, pierwsze podwozia mają zjechać z linii montażowych już w sierpniu 2023 roku. W ciągu 5 lat inwestor planuje rozwinąć produkcję do 1600 szt. W tym czasie również podwozie będzie w 80 procentach produkowane w Polsce. Ostatnimi tego rodzaju pojazdami produkowanymi w Polsce były samochody Star.
W fabryce zatrudnienie docelowo znajdzie prawie 200 osób, a z biegiem lat i rozwoju ta liczba będzie rosła. Zyskają również lokalni przedsiębiorcy, którzy wejdą we współpracę z inwestorem – powiedział wiceminister Grzegorz Piechowiak, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
Nowa inwestycja zostanie zrealizowania w ramach Polskiej Strefy Inwestycji w Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Czytaj też:
Pracodawcy motoryzacyjni w czubie najbardziej pożądanych w PolsceCzytaj też:
Nocleg kamperem na dziko. Wiemy, jak znaleźć takie miejsca w Polsce