Elektryzująca premiera. Debiut popularnego niemieckiego kompaktu w nowej wersji

Elektryzująca premiera. Debiut popularnego niemieckiego kompaktu w nowej wersji

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric Źródło:Opel
Opel Astra po raz pierwszy w swojej długiej historii będzie dostępny w wersji w pełni elektrycznej. Wiemy, jaką będzie miał moc oraz zasięg.

Do tej pory klienci Astry mogli wybierać spośród szerokiej gamy jednostek napędowych. Oprócz oszczędnych silników spalinowych, Astra była dostępna jako zelektryfikowana hybryda plug-in, również w sportowej wersji GSe. W tym roku Opel uzupełni swoją ofertę o w pełni elektryczną Astrę Sports Tourer Electric.

Jak na elektryka ma niską masę

Do napędu Astry Electric przewidziano silnik elektryczny o mocy 156 KM, dysponujący 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od chwili naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Niska masa własna auta wynosząca zaledwie 1 679 kg przyczynia się do uzyskania lepszej dynamiki jazdy. Ponadto, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nową Astrą Electric można rozpędzić aż 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport.

Niemal 420 km zasięgu

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się efektywną konstrukcją, kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz zapewnia niezły zasięg i krótki czas ładowania. Nowa, pięciodrzwiowa Astra Electric oferuje potrafi przejechać na prądzie do 418 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (zgodnie z WLTP) i zużywa zaledwie 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (WLTP). System hamowania rekuperacyjnego pozwala odzyskiwać energię podczas jazdy.

Szybkie ładowanie

Ładowanie akumulatora Astry Electric do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania

.

Bateria nie zmniejsza pojemności kufra

Akumulator został ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Electric oferuje 352 litry pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1268 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora jest obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu Astra Electric stabilnie trzyma się drogi, a kierowca siedzi w bardziej sportowej pozycji.

Ergonomiczne wnętrze

Dzięki sztywności skrętnej nadwozia i dobremu wyciszeniu wnętrza, kierowca i pasażerowie podróżujący Astrą Electric mają zapewnione komfortowe warunki podróży. Laminowane szyby (oferowane w standardzie) skutecznie wyciszają wnętrze, zatrzymując hałas i odgłosy z zewnątrz. Ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport zapewnia kierowcom Astry Electric najwyższy komfort siedzenia typowy dla Opla. Fotel z atestem AGR gwarantuje doskonałą stabilność boczną oraz ma szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji.

Imponująca liczba asystentów kierowcy

Bogata oferta systemów wspomagania kierowcy dostępnych w standardzie obejmuje m.in. system ostrzegania przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem przy niskich prędkościach i wykrywaniem pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, system wspomagania parkowania „Parkpilot” z przodu i z tyłu oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Potrafi sama zmienić pas

Swoją premierę świętuje, dostępny jako opcja, system Intelli-Drive 2.0, który koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i łączy je z inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy i półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, asystent kieruje Astrę Electric na wybrany pas ruchu za pomocą niewielkich ruchów kierownicą. Inteligentny układ dostosowania prędkości zapewnia – po potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Natomiast adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED Pixel Light złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.

Cyfrowe wnętrze

W pełni cyfrowy Pure Panel przenosi kierowcę w świat nowoczesnego kokpitu. Wykorzystując zintegrowaną platformę Snapdragon Automotive Cockpit Platform firmy Qualcomm Technologies3, system multimedialny Astry Electric oferuje ulepszoną grafikę, multimedia i funkcje komputerowego widzenia obrazu. Intuicyjny w obsłudze interfejs człowiek-maszyna (HMI) z dwoma dużymi 10-calowymi wyświetlaczami przedstawia wszystkie ważne dla kierowcy informacje, takie jak stan naładowania akumulatora lub zasięg i umożliwia, za pomocą jednego przycisku, sterowanie klimatyzacją. A dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu e-HUD i funkcji rozpoznawania języka naturalnego, oczy kierowcy są cały czas skupione na drodze.

Czytaj też:
Nowe Audi A6 i Audi A7 wycenione. Auta można zamawiać w polskich salonach
Czytaj też:
Toyota Yaris to także... ciężarówka. Od teraz taki Transformer

Galeria:
Opel Astra Electric
Źródło: Opel, Stellantis