Będzie produkowany w Tychach. Czy stanie się bestsellerem?

Będzie produkowany w Tychach. Czy stanie się bestsellerem?

Fiat 600e
Fiat 600e Źródło:Fiat
Fiat zaprezentował model 600e, crossovera segmentu B w wersji elektrycznej. Niebawem w polskiej fabryce ruszy jego seryjna produkcja. Znamy dużo szczegółów technicznych.

Podążając za sukcesem swojego poprzednika Fiata 600 produkowanego w latach 50-tych, nowy 600e będzie autem o rozmiar większym. Fiat 600e to następca modelu 500X, zbliżony konstrukcyjnie do Jeepa Avengera, z resztą również produkowanego w tyskim zakładzie. Fiat pochwalił się, że nowy crossover w wersji elektrycznej ma zasięg ponad 400 km (cykl mieszany WLTP) i w ruchu miejskim przejedzie na prądzie ponad 600 km.

Stylowy i praktyczny

Stylistyka Fiata 600e jest typowa dla włoskiej marki i nawiązuje do mniejszego modelu 500e. Podobne są, m.in.: zderzaki, reflektory oraz aluminiowe felgi. Linie nadwozia podkreślają eleganckie detale, takie jak: czarne i chromowane elementy oraz włoska flaga umieszczona na tylnym zderzaku. Fiat 600e, mając 4,17 m długości, oferuje wygodną przestrzenią dla pięciu osób. Auto ma funkcjonalne wnętrze, w którym znajdziemy 15-litrowy schowek znajdujący się w tunelu centralnym. Skrytka wyposażona jest w spersonalizowaną nakładkę i elastyczne uchwyty na kubki. W Fiacie 600e imponuje także bagażnik, który przy standardowym ustawieniu tylnych foteli pomieści 360 litrów ładunku.

Mocny elektryczny napęd

Do napędu elektrycznej „sześćsetki” przewidziano silnik o mocy 156 KM, a prąd dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 54 kWh (brutto). Nowy 600e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund i ma zasięg do 600 km. Aby zoptymalizować czas ładowania, auto można ładować prądem stałym z mocą do 100 kW. Naładowanie akumulatora do 80 procent zajmuje mniej niż pół godziny, czyli mniej więcej tyle samo czasu, ile potrzeba na spakowanie samochodu na weekendowy wyjazd. Przy wykorzystaniu ładowarki pokładowej o mocy 11 kW pełne naładowanie akumulatora prądem zmiennym zajmie mniej niż 6 godzin. Użytkownik elektrycznej wersji w zależności od stylu jazdy może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów – eco, normal lub sport.

Wersje spalinowe nieco później

Przedstawiciele Fiata nie zdradzili, jaki napęd spalinowy trafi pod maskę nowej „sześćsetki”, ale należy spodziewać się jednostki benzynowej 1.5 Turbo o mocy 130 KM i 240 Nm z układem miękkiej hybrydy. Prawdopodobnie ten układ napędowy uzupełni ofertę Fiata 600 w połowie 2024 roku.

Cyfrowe wnętrze

Wewnątrz Fiat 600e doskonale uosabia włoskie Dolce Vita. Do wyboru jest aż 64 kombinacji kolorystycznych wnętrza. Wiele elementów jest zbliżonych do tych, jakie zastosowano w modelu 500e i w Jeepie Avenger. Są to m.in.: zaokrąglony daszek znajdujący się nad 7-calowym zestawem cyfrowych zegarów, lakierowany panel deski rozdzielczej czy specyficzny wzór kratek nawiewów. We wnętrzu znajdziemy także: welurowe dywaniki podłogowe, tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/60, gniazda USB typu A i t C (typu C w 2. rzędzie), bezprzewodową ładowarkę do smartfona oraz bezkluczykowy zamek z czujnikiem zbliżeniowym.

Liczne systemy wspomagające

W nowym 600e nie zabraknie także nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Auto zaoferuje jazdę autonomiczną na poziomie drugim. Ponadto znajdziemy w nim czujniki parkowania rozmieszczone wokół auta oraz kamerę cofania 180 stopni z dynamicznymi liniami siatki.

W salonach jeszcze w lipcu

W momencie debiutu, który nastąpi w lipcu bieżącego roku, elektryczny crossover Fiata będzie dostępny w dwóch wersjach – Fiat 600e La Prima i Fiat 600 (RED). Polskie ceny pojazdu na razie nie zostały jeszcze podane, ale należy spodziewać się kwoty zakupu ok. 185 tys. zł. Tyle bowiem zapłacić trzeba za zbliżonego konstrukcyjnie Jeepa Avengera z napędem elektrycznym.

Czytaj też:
Zachodnia obwodnica Łodzi już gotowa. Znamy datę otwarcia ostatniego odcinka S14
Czytaj też:
Wakacyjny weekend pod namiotem. Przekonaliśmy się, czy było warto?

Galeria:
Fiat 600e
Źródło: Fiat