Zaskakuje wyglądem i wyposażeniem. Francuski „modniś” przeszedł lifting

Zaskakuje wyglądem i wyposażeniem. Francuski „modniś” przeszedł lifting

Renault Arkana po liftingu
Renault Arkana po liftingu Źródło:Renault
Niespełna trzy lata po premierze Renault modernizuje swojego kompaktowego SUV-a. Oprócz nowej stylistyki Arkana po liftingu zaoferuje bogatsze wyposażenie oraz nową wersję esprit Alpine.

Pojawienie się w 2020 roku w Europie w popularnej marce kompaktowego SUV-a w stylu coupe zaskoczyło konkurencję, także tę klasy premium. Od tego czasu Renault Arkana sprzedał się w liczbie 163 000 sztuk (240 000 jeśli doliczymy sprzedaż XM3 spółki Renault Korea Motors). Znalazł uznanie nie tylko w Europie, ale i na wielu kontynentach – sprzedaje się m.in. w Australii, Japonii, Chile, Izraelu czy Nowej Zelandii.

Arkana z odważną stylistyką

Odświeżone Renault Arkana reprezentuje nową stylistykę marki, wpisującą się w Nową Falę Renault. Na grillu zobaczymy logo Renault „Nouvel’R” umieszczone na czarnym błyszczącym panelu, który łączy reflektory. Kształt logo był inspiracją dla nowego wzoru na osłonie chłodnicy, przyciągającego uwagę dekonstrukcją powtarzającego się rombu, który nawiązuje do centralnie umieszczonego znaku marki. Boczne linie każdego rombu zostały wyeksponowane dzięki wykorzystaniu efektu 3D, który dodaje im głębi i plastyczności. W zależności od wersji (evolution, techno, esprit Alpine) linie mogą mieć kolor czarny, bądź satynowego lub grafitowego chromu, który ułatwia rozróżnienie wersji.

Listwa F1, stanowiąca poprzednio charakterystyczny elementy wyposażenia wersji R.S. Line i E-Tech Engineered, jest obecnie oferowana w najwyższych wersjach gamy: techno i esprit Alpine. W wersji techno ma kolor nadwozia, a w esprit Alpine – satynowej szarości. Z tyłu nadwozia logo znajdujące się na środku klapy bagażnika ma podobnie jak z przodu kolor czarnego chromu, taki sam jak litery nazwy modelu czy końcówka wydechu. Klosze świateł mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu, która podkreśla ich nowoczesność. Z całej gamy modelu znika chrom. Nie zobaczymy go na żadnych elementach ozdobnych na grillu, obramowaniach szyb itd. W zależności od wersji pojawiają się różne rodzaje czerni – klasyczny, satynowy lub błyszczący czarny lakier.

Nowa wersja esprit Alpine

Zmodernizowana Arkana, podobnie jak inne nowe modele Renault, jest dostępna również w wersji esprit Alpine. Poza listwą w kolorze satynowej szarości w zderzaku przednim wersja esprit Alpine wyróżnia się specjalnym emblematem w kolorze szary schiste w błyszczącym czarnym obramowaniu, który znajduje się na ozdobnej listwie nadkola. Nowe, ażurowe felgi 19˝ nadają Nowej Arkanie zarazem bardziej prestiżowy i sportowy wygląd. Aerodynamikę tylnej klapy dodatkowo poprawia nowy spojler, którego podwójne wycięcie przypomina przetłoczenia dachu.

W kabinie na fotelach zobaczymy skórę Eco Tep (10 proc. składu pochodzi z surowców naturalnych) i Alcantarę. W obecnym wzorze Alcantara jest dominującym materiałem i jest jej więcej niż w poprzednich, najlepiej wyposażonych wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Siedzenia zwracają uwagę poziomymi niebieskimi przeszyciami. Na oparciach pojawia się logo Alpine. Również pasy bezpieczeństwa ozdobiono dwoma niebieskimi paskami. Płaty drzwi i kierownica są ozdobione niebiesko-biało-czerwonymi przeszyciami. Na desce rozdzielczej pojawia się nowy element dekoracyjny, który zachwyca minimalistyczną elegancją. Niezależnie od wybranego silnika w wersji esprit Alpine zobaczymy dźwignię zmiany biegów typu „e-shifter”, która jest pozbawiona mechanicznych cięgien i mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów.

Trzy wersje: evolution, techno i esprit Alpine.

Już w wersji evolution Arkana jest wyposażona w standardzie w nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault Easy Link. System multimedialny ma funkcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay, Cyfrowy ekran na panelu zegarów ma przekątną 7 cali, ale znacznie większą powierzchnię użytkową niż dotychczas. Wersja techno wyróżnia się nie tylko listwą F1 w kolorze nadwozia, lecz także obręczami kół, montowanymi poprzednio w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Logo i nazwa modelu na tylnej klapie są zabarwione na kolor matowego chromu. W gamie pojawia się również nowy kolor lakieru niebieski nocturne. Oferta silnikowa obejmuje poprzednio oferowane jednostki: E-Tech full hybrid 145 KM i silniki mild hybrid 140 i 160 KM.

Pełna hybryda z trybem „e-Save”

Napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM zapewnia płynność, dynamikę i wydajność typowe dla samochodu elektrycznego. Napęd łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje dzięki temu do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną zespołu.

Zespół napędowy E-Tech full hybrid 145 KM Nowej Arkany jest wyposażony w funkcję „e-save”. Jest ona dostępna z ekranu centralnego w ustawieniach samochodu lub w ustawieniach trybu jazdy w przypadku wersji wyposażonych w system Multi-Sense i pozwala na zachowanie minimum 40 proc. naładowania akumulatora. Ten zapas energii umożliwia w razie potrzeby jazdę w trybie elektrycznym lub zapewnienie wsparcia dla silnika spalinowego np. podczas stromych podjazdów w górach.

Zamówienia na poliftingową Arkanę będzie można składać od lata 2023 roku.

Czytaj też:
To będzie Volvo, które zmieni polskie drogi. Spektakularny debiut EX30
Czytaj też:
Na dachu, czy jednak w środku auta? Bezpieczny sposób transportu deski surfingowej i kajaka

Galeria:
Renault Arkana po liftingu
Źródło: Renault