Nowy kamper Forda powstał we współpracy z ekspertami z firmy Westfalia. Auto korzysta z nowej platformy, wprowadzonej w tym roku dla rodziny Transita i Tourneo Customa. Dzięki niej w Nuggecie można było zastosować nowe, zaawansowane rozwiązania projektowe, systemy komunikacji i wspomagania jazdy. W strefie mieszkalnej użytkownicy znajdą wyższej jakości materiały wykończeniowe i lepszą funkcjonalność. Teraz będą mogli zasilać urządzenie elektryczne energią pochodzącą z dachu solarnego.
Wyższy komfort użytkowania
Ford w dużym stopniu wykorzystał luksusowe wzornictwo kabiny nowego Tourneo Custom, dlatego kamper zyskuje najwyższy poziom wykończenia i jakości materiałów i znacznie podniósł się komfort pasażerów. Nowy kształt deski rozdzielczej i płaska podłoga ułatwiają przechodzenie z dwóch przednich foteli do części mieszkalnej; poduszka powietrzna pasażera zamontowana w suficie przyczyniła się do lepszego rozplanowania układu kokpitu. Niższe położenie podłogi i zintegrowany stopień boczny ułatwiają wsiadanie i załadunek, a największe w tej klasie pojazdów otwory przesuwnych drzwi bocznych i tylnej przestrzeni bagażowej ułatwiają korzystanie z samochodu.
Nowe multimedia na pokładzie
Kokpit dysponuje w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i dużym 13-calowym ekranem dotykowym; znalezienie celu podróży, korzystanie z funkcji rozrywkowych i utrzymanie kontaktu ze światem jest proste dzięki najnowszemu oprogramowaniu Ford SYNC 4. Skomunikowaną z chmurą nawigacją, funkcjami audio i komunikacyjnymi można sterować za pomocą ekranu dotykowego lub naturalnych poleceń głosowych, a bezprzewodowe połączenie smartfonów z systemami Android Auto i Apple Carplay jest standardem.
Teraz dostępny jest z hybrydą ładowaną z gniazdka
Po raz pierwszy w modelu Nugget można będzie zamówić układ napędowy PHEV. Wersja ta wyposażona jest w 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh (użytkowej) i silnik elektryczny, co daje łączną moc 232 KM i możliwość jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Dla osób aktywnie spędzających czas w plenerze przygotowano wariant z napędem na obie osie. W nowym modelu pojawiła się także zmodernizowana ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Nowe podwozie i więcej systemów wspomagających
Szczególną uwagę zwrócono na to, aby nowy Nugget był bezpieczny i łatwy w prowadzeniu. Auto dysponuje wieloma zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę. Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją centrowania na pasie ruchu i funkcją Stop & Go pomagają zmniejszyć zmęczenie podczas długiej jazdy autostradą lub w korkach, a wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania, aktywny asystent parkowania z system kamer 360 stopni służą kierowcy, podnosząc pewność manewrów w ciasnej przestrzeni.
Udoskonalana przestrzeń mieszkalna
Przestrzeń mieszkalna została całkowicie przeprojektowana z uwzględnieniem popularnego układu, dzielącego wnętrze na różne strefy, dzienną, sypialną i kuchnię. Ford zadbał także o takie elementy wyposażenia jak: podgrzewane obrotowe fotele kierowcy i pasażera, podgrzewana tylną kanapę z trzema miejscami siedzącymi (w kamperze może więc wygodnie podróżować pięć osób) oraz nowe głośniki systemu audio i gniazda USB-C w standardzie dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie.
Nowa lodówka i seryjny podgrzewacz wody
W przestrzeni mieszkalnej znajdziemy teraz lodówkę szufladową. Dzięki nowej zintegrowanej płycie grzewczej i zlewozmywakowi – wyposażonemu obecnie w standardowy podgrzewacz wody – uporządkowana przestrzeń zapewnia o 20% więcej wydzielonego miejsca na blatach kuchennych. Miękko zamykające się zamki i wysuwane rączki szafek chronią palce dzieci i wpływają na obniżenie hałasu podczas jazdy.
Prysznic z ciepłą wodą w standardzie
W nowym aucie pojawiła się podnoszona sekcja materaca, która zwiększa przestrzeń nad głową w kuchni i pozwala utrzymać górne łóżko na miejscu. Wyposażono go także w montowaną na prowadnicach tylną kanapę z nowymi elementami obsługi, które umożliwiają jej przekształcenie w łóżko jednym ruchem ręki. Prysznic z ciepłą i zimną wodą w tylnej części auta jest teraz wyposażeniem standardowym, dodatkiem opcjonalnym jest montowany na tylnej klapie namiot, zapewniającym osłonę podczas kąpieli. Możliwości poszerzenia przestrzeni podczas biwaku rozszerzono dzięki zupełnie nowym funkcjom, m.in.: podnoszony dach z nowym, samoczynnie składającym się materiałem, ułatwiającym opuszczanie dachu, nowe zintegrowane schowki na standardowy stolik i krzesła biwakowe oraz nieprzepuszczalne rolety.
Panel fotowoltaiczny w opcji
Nowy Nugget oferuje również zaawansowane systemy poprawiające komunikację w podróży i komfort po zaparkowaniu. Bezprzewodowe ładowanie indukcyjne i standardowy modem 5G pozwalają cieszyć się rozrywką i skomunikowaniem ze światem bez obawy o wyczerpanie baterii telefonu lub przerwę w dostępie do danych. Opcjonalny panel fotowoltaiczny w dachu pomaga zasilać instalację wewnętrzną lub ładować akumulator na potrzeby wszystkich urządzeń zewnętrznych, a w idealnych warunkach pogodowych może generować więcej energii, niż zużywają wbudowane systemy.
Łatwiejsza kontrola systemów mieszkalnych
Wydzielony, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy w części wypoczynkowej umożliwia łatwą kontrolę i sterowanie ogrzewaniem, poziomem wody, poziomem naładowania akumulatora i oświetleniem nowego Nuggeta. Nowe funkcje obejmują: sterowanie nowym, zaawansowanym oświetleniem wewnętrznym LED, w tym regulowanym kolorowym oświetleniem nastrojowym, funkcja inklinometru, ułatwia poziomowanie na nierównym podłożu oraz aplikacja z obsługą Bluetooth zamienia smartfon w pilot zdalnego sterowania funkcjami kabiny.
Można już zamawiać
Nugget nowej generacji będzie wprowadzany na rynek etapami, począwszy od serii Nugget Titanium z uchylnym dachem i silnikiem EcoBlue o mocy 170 KM i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Można go już zamawiać u dealerów Forda, licząc na dostawę wiosną 2024 roku. Wersje, w tym z napędem PHEV, zostaną wprowadzone w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Czytaj też:
Nocleg kamperem na dziko. Wiemy, jak znaleźć takie miejsca w PolsceCzytaj też:
Wakacje w kamperze. Marzysz o nich, ale czy będzie cię na nie stać?