Dodatkowe pasy na A2 między Łodzią a Warszawą. W końcu są jakieś konkrety

Dodatkowe pasy na A2 między Łodzią a Warszawą. W końcu są jakieś konkrety

Autostrada A2 Łódź-Warszawa z trzema pasami ruchu
Autostrada A2 Łódź-Warszawa z trzema pasami ruchu Źródło:GDDKiA
Na autostradzie A2 poszerzony zostanie blisko 90-kilometrowy odcinek, od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa. Dzięki temu powstanie trzeci pas. Od Pruszkowa do Konotopy trasa szybkiego ruchu będzie miała po cztery pasy w każdym kierunku.

Na rozbudowę autostrady A2 między Łodzią i Warszawą kierowcy czekają z niecierpliwieniem. Oddana do użytku w 2012 roku trasa szybkiego ruchu jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Średni ruch dobowy między Łodzią i Warszawą, waha się od ponad 50-ciu do blisko 100 tysięcy pojazdów. Należy przyjąć, że w związku z dojazdami do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego, jeszcze się zwiększy.

Autostrada A2 Łódź-Warszawa z trzema pasami ruchu

Półtora roku na opracowanie projektu

Rozbudowa autostrady A2 na 89-kilometrowym odcinku weszła w pierwszą fazę projektową. W środę 30 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Databout z Warszawy, która przygotuje dokumentacja projektową dotyczącą poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią a Warszawą. Inżynierowie z Databout, poza poszerzeniem trasy, mają zaprezentować pionierskie rozwiązania, które sprawią, że zmodernizowana trasa w przyszłości będzie energetycznie samowystarczalna. Na wykonanie tego zadania mają 18 miesięcy.

Autostrada A2 Łódź-Warszawa z trzema pasami ruchu

Podczas rozbudowy mają być dwa pasy ruchu dla każdego kierunku

GDDKiA poinformowała, że w trzecim kwartale 2025 roku ma zostać ogłoszony przetarg na prace budowlane. Jednocześnie zapowiedziała, że przez cały czas trwania rozbudowy 89-kilometrowego odcinka, dla każdego z kierunków: tak w stronę Warszawy, jak i Poznania mają być dostępne po dwa pasy ruchu. Modernizacja A2 między Łodzią a Warszawą może nawet potrwać do końca obecnej dekady.

Czytaj też:
Jest nowy Volkswagen Passat Variant. Ma nowe silniki i aerodynamiczne nadwozie
Czytaj też:
Waży prawie 3 tony i oferuje niespotykany komfort. Nas zachwycił, ale nie jest autem dla każdego

Opracował:
Źródło: GDDKiA