Ulubieniec Polaków i bestseller: oto Volkswagen Tiguan nowej generacji

Ulubieniec Polaków i bestseller: oto Volkswagen Tiguan nowej generacji

Nowy Volkswagen Tiguan
Nowy Volkswagen Tiguan Źródło:Volkswagen
Ten samochód musiał być przez Volkswagena doskonale dopracowany, zanim nastąpiła jego premiera. To dlatego, że Tiguan oznacza dla Niemców być albo nie być. Jeśli nowy Tiguan się spodoba, może być kłopot. Na szczęście nic nie wskazuje na to, by miał się nie spodobać.

Volkswagen pokazał całkowicie nowego Tiguana – trzecią generację swojego bestsellera. Tiguan jest obecnie jednym z najbardziej popularnych modeli Volkswagena na świecie. Od debiutu w 2007 roku kompaktowego SUV-a wybrało już ponad 7,6 miliona nabywców. Dość powiedzieć, że Tiguan jest teraz popularniejszy niż Golf. Nowa generacja trafi do salonów dealerskich już w pierwszym kwartale 2024 roku.

Nowy VW Tiguan. Platforma, która zmienia wszystko

Kluczowa dla nowej generacji jest nowa platforma, na której zbudowano Tiguana. To MQB evo, z szeregiem możliwości, wcześniej nieistniejących. Do nowego Tiguana zastosowano też nowe napędy hybrydowe z zasięgiem na akumulatorze około 100 km.

Trzecia rzecz to szybkie ładowanie. Ładowanie prądem przemiennym stało się szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, po raz pierwszy pojawi się także możliwość szybkiego ładowania prądem stałym.

Wreszcie wzięto pod uwagę życzenia klientów. Uproszczono cyfrowy kokpit: łatwiejsza stała się obsługa, która wprowadza też cyfrowe usługi i aplikacje. Podniesiono komfort, chociażby przez wprowadzenie funkcji masażu w przednich fotelach czy umieszczenie matrycowych reflektorów HD LED Matrix (debiutują w Tiguanie, a pochodzą z modelu Touareg).

Trzecia generacja Tiguana to pozostawienie tego, co było najlepsze i dodanie nowego, odmienionego, tego co Volkswagen ma dziś najlepsze. Przód pojazdu ma reflektory LED i poziomą listwą pokrytą przezroczystym tworzywem. Wloty powietrza są teraz po zewnętrznych stronach przedniego zderzaka. Z boku widoczne są nowe przetłoczenia na błotnikach, z kolei z tyłu pojawiła się modna pozioma listwa LED.

Nowy Tiguan. Wnętrze po nowemu

Większe zmiany zaszły w środku. Kierowca ma do dyspozycji nowy Digital Cockpit, a ekran systemu infotainment może mieć przekątną do 15 cali. Ma całkowicie nową strukturę menu i grafikę. Na wyposażeniu mogą się także znaleźć nowy wyświetlacz head-up oraz wielofunkcyjny przełącznik wrażeń z jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem OLED. Funkcjami pojazdu i systemu infotainment można sterować przy pomocy komend głosowych dzięki opcjonalnemu nowemu asystentowi głosowemu IDA.

W Tiguanie będzie można zastosować różne rodzaje napędu. Będą – to zaskakuje – silniki wysokoprężne (TDI), ale przede wszystkim silniki benzynowe (TSI), zespoły napędowe typu mild hybrid (eTSI) oraz napędy hybrydowe plug-in (eHybrid).

Volkswagen zrezygnował z manualnej skrzyni biegów. Napędy oferowane będą wyłącznie w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów (DSG). Jednak dźwignę zmiany przełożeń zastąpiono przełącznikiem po prawej stronie kolumny kierownicy. By jechać do przodu (tryb D) trzeba przełącznik obrócić do przodu, by cofać (tryb R) należy przekręcić go do tyłu. Naturalnie wszystkie modele Tiguana mają dodatkowo łopatki za kierownicą.

Nowy Volkswagen Tiguan. Fotele na długie dystanse

Od razu od debiutu dostępne w opcji będą nowe fotele ergoActive Plus z pneumatyczną regulacją odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach i funkcją masażu. Ponadto dostępna będzie funkcja programowania automatycznej aktywacji ogrzewania lub wentylacji foteli przy konkretnie ustawionych temperaturach zewnętrznych.

Nowy Volkswagen Tiguan. Systemy wspomagające

Standardowo dziś, każdy nowy samochód wyposażany jest w bardzo wiele systemów asystujących. Nie inaczej jest w przypadku VW Tiguana. Jest Side Assist (ostrzegający o pojazdach w martwym polu lusterek), Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu) i Rear View (system kamer cofania oraz dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych.

W opcji dostępne będą: Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania (do automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsc parkingowych z możliwością sterowania przez kierowcę z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona) i Trailer Assist (do wspomagania manewrowania z przyczepą).

Nowy Volkswagen Tiguan. Wymiary auta

Długość nowego Tiguana wzrosła o trzy centymetry w porównaniu z poprzednią generacją. Wysokość, szerokość i rozstaw osi są identyczne jak w poprzedniku. Pojemność bagażnika nowej generacji wzrosła o 37 litrów – do 652 litrów (przy załadowaniu do wysokości oparć tylnej kanapy).

Czytaj też:
Elektryczny „Ogórek” Volkswagena jako auto autonomiczne? Wkrótce naprawdę
Czytaj też:
Prowadził Passata mając 1,7 promila alkoholu. Zgubiła go ciekawość
Czytaj też:
ID.X Performance od Volkswagena. Prototyp jak po tuningu

Galeria:
Nowy Volkswagen Tiguan
Źródło: Volkswagen