„Elektryczny Passat” już wyceniony jako kombi. Można już zamawiać ID.7 Tourera

„Elektryczny Passat” już wyceniony jako kombi. Można już zamawiać ID.7 Tourera

Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer Źródło:Volkswagen
To zupełnie nowy model, ale wiele osób, ze względu na podobne wymiary, przeznaczenie i funkcjonalność, mówi o nim (wcale nie złośliwie) elektryczny Passat. Do salonów trafił ID.7 Tourer. Ile kosztuje?

Podobnie jak inne modele Volkswagena, także ID.7 Tourer będzie dostępny w wersji Special Edition. Ta odmiana jest droższa od bazowej o 9200 zł, ale nabywca zyskuje pakiet wyposażenia dodatkowego o wartości 38 230 zł.

Samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.

Zasięg do 607 km

ID.7 Tourer został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Na początku auto będzie oferowane w wersji Pro z silnikiem o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi do 607 km. ID.7 Tourer Pro rozwija prędkość maksymalną do 180 km/h i może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania mocą do 175 kW. Uzupełnianie energii od 10 do 80 procent trwa ok. 28 minut.

Wykorzystanie przestrzeni

Pojemność bagażnika auta sięga 1714 litrów. Przy pięciu osobach na pokładzie dostępna jest przestrzeń bagażowa o pojemności do 605 litrów (przy oparciu tylnej kanapy w pozycji cargo). Auto ma rozstaw osi 2971 mm, co z połączeniu z długością (4961 mm) gwarantuje wystarczającą przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

Wyposażenie standardowe

ID.7 Tourer ma w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację z inteligentnymi nawiewami, system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 15 cali, bezprzewodową łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, asystenta głosowego IDA, cztery gniazda USB-C, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, alarm, podgrzewane fotele z przodu, siatkę odgradzającą bagażnik, reflektory i tylne światła LED, składane lusterka zewnętrzne, oświetlenie otoczenia z projektorami w lusterkach zewnętrznych, podświetlane wnęki klamek drzwi, system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access, czujnik deszczu, czarne relingi dachowe (dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg) i 19-calowe aluminiowe felgi.

Wszystkie wersje ID.7 Tourer będą wyposażone w takie systemy wspomagające, jak tempomat adaptacyjny (ACC), Lane Assist (system utrzymania pasa ruchu), Side Assist (system zmiany pasa ruchu), system ostrzegania o niebezpieczeństwie Car2X, system odczytywania znaków drogowych, Rear View (system kamer cofania) i Light Assist (asystent świateł drogowych).

ID.7 Tourer Special Edition

Podobnie jak inne Volkswageny, także ID.7 Tourer będzie dostępny w wersji premierowej Special Edition. Ta odmiana jest droższa od bazowej o 9200 zł, ale ma wyposażenie ekstra za 38 230 zł. Wyposażenie dodatkowe wersji Special Edition zawiera pakiety Komfort, Assistance, Wnętrze Style oraz Design.

  • Pakiet Komfort składa się z podgrzewanych przednich siedzeń, kierownicy i przedniej szyby, 3-strefowej klimatyzacji z panelem sterowania z tyłu, nawigacji i instalacji telefoniczną z ładowarką indukcyjną.
  • Pakiet Assistance zawiera systemy Park Assist Plus z funkcją pamięci, system Area View z kamerami 360o oraz systemy Travel Assist i Emergency Assist.
  • Pakiet Wnętrze Style to komfortowe przednie fotele ergoActive z elektryczną regulacją, funkcją pamięci masażu oraz regulacją wzdłużną siedziska, panele dekoracyjne na desce rozdzielczej, pneumatycznie regulowane podparcia lędźwi w fotelach przednich, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach oraz tapicerka z mikrofibry ArtVelours.
  • W pakiecie Design znajdują się reflektory matrycowe LED z łączącą je podświetlaną listwą, system Advanced Dynamic Light Assist, dodatkowo przyciemniane szyby: tylna oraz boczne tylne, tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, podświetlone klamki oraz system Easy Open/Easy Close.

Ostatnim elementem, który jest standardem w wersji Special Edition jest lakier metalizowany.

Czytaj też:
Auta używane. Wiemy, które auta są najchętniej kradzione, a które „bite”
Czytaj też:
Te auta Grupy Volkswagen pojawią się u dealerów w 2024 roku. Nowości ma być ponad 30
Czytaj też:
Podwójna premiera: dwa bardzo mocne auta Volkswagena

Opracował:
Źródło: Volkswagen