Nowa Vitara ma charakterystyczną sylwetkę z osłoną chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni, zwężającymi się reflektorami i uniesioną ku tyłowi linią boków nadwozia.
W gamie kolorystycznej Vitary jest dziesięć opcji – samochody można zamawiać w jednym z pięciu lakierów jednokolorowych (wszystkie, prócz podstawowego białego są metalizowane) lub w pięciu tzw. dwutonowych (z dachem w innym kolorze). Wśród nich są nowości: połączenie Sphere Blue Pearl z dachem w kolorze Cosmic Black Pearl Metallic oraz Titan Dark Grey Pearl Metallic.
Allgrip Select 4WD
Nowa Vitara jest wyposażona w sprawdzony system Allgrip Select 4WD, który ułatwia jazdę także po drogach nieutwardzonych. Umożliwia wybór jednego z czterech trybów napędu na cztery koła (Auto, Sport, Snow i Lock), które można wygodnie włączać za pomocą pokrętła znajdującego się na konsoli środkowej.
Systemy bezpieczeństwa. 4 nowości
Systemy bezpieczeństwa Suzuki Vitary to zaawansowane technologie bezpieczeństwa i systemy wspomagania, które pomagają chronić kierowcę i pasażerów. Wśród pięciu najważniejszych, które zostały zaktualizowane w ramach liftingu na rok 2024, są m.in.:
DSBS II (Dual Sensor Brake Support II – II generacji układ reagowania przedkolizyjnego z detekcją dwukanałową). Nowy układ reagowania przedkolizyjnego Dual Sensor Brake Support II (DSBSII) działa skuteczniej niż w poprzedniej Vitarze, m.in. dzięki większemu zasięgowi. DSBS II jest w stanie wykryć inne pojazdy, motocykle oraz pieszych znajdujących się przed maską lub poruszających się po przekątnych przed pojazdem.
Oprócz tego w aucie są inne nowe systemy:
-
DMS (Driver Monitoring System
- system monitorowania kierowcy). Monitoruje oczy i twarz kierowcy za pomocą kamery umieszczonej na desce rozdzielczej. Jeśli system wykryje, że kierowca jest senny, zasypia lub odwraca wzrok od drogi, włączy się alarm ostrzegawczy oraz wyświetli odpowiedni komunikat.
-
ACC (Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny). Ogranicza zmęczenie kierowcy podczas długich podróży. W ruchu ulicznym system wykorzystuje radar pracujący na falach milimetrowych oraz kamerę monoskopową do pomiaru odległości od pojazdu poprzedzającego – w razie potrzeby Vitara samoczynnie przyspiesza lub zwalnia, aby utrzymać zadaną odległość. Jeżeli droga jest wolna, system utrzymuje żądaną prędkość. ACC jest połączony z systemem rozpoznawania znaków drogowych, co ułatwia przestrzeganie obowiązujących ograniczeń prędkości.
-
LKA (Lane Keep Assist – wspomaganie utrzymania pasa ruchu). Przy włączonym tempomacie adaptacyjnym LKA pomaga utrzymać pojazd na środku pasa ruchu. Gdy oznakowanie pasa ruchu nie jest jasne czy wystarczająco dokładne, system wykorzystuje informacje uzyskane z toru jazdy poprzedzającego pojazdu.
-
TSR (Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych) i ogranicznik prędkości. Vitara na wyświetlaczu pokazuje znaki drogowe, które wykrywa za pomocą kamery monoskopowej. W przypadku przekroczenia prędkości wskazanej na znaku drogowym zaczyna migać ikona ostrzegawcza, a jeśli kierowca na taki sygnał nie zareaguje i nie zwolni, włączy się sygnał dźwiękowy.
Z kolei ogranicznik redukuje prędkość do wartości ustawionej przez kierowcę. Można także używać ogranicznika w połączeniu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, aby dostosować się do obowiązującego ograniczenia prędkości.
System multimedialny z ekranem dotykowym 9”
Nowy system audio z 9-calowym wyświetlaczem umożliwia kierowcy szybkie sprawdzenie ustawień auta i najważniejszych danych eksploatacyjnych. System obsługuje także łączność ze smartfonami przez USB i Wi-Fi, co umożliwia korzystanie z różnych aplikacji za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Poprawione wnętrze
Wnętrze nowej Vitary zaprojektowano tak, aby było wygodniejsze i nowocześniejsze. Nowa Vitara w wybranych wersjach jest wyposażona w panoramiczny dach (otwierany, o dużej powierzchni). Dla wszystkich – kierowcy i pasażerów – przewidziano funkcjonalne schowki.
Suzuki Connect
Aplikacja na smartfony i zarazem pakiet usług umożliwiających kierowcom zdalne monitorowanie pojazdu. Suzuki Connect można także połączyć z systemem multimedialnym i wyświetlać powiadomienia na ekranie. W ofercie jest siedem funkcji:
-
informacje eksploatacyjne
-
lokalizator miejsca parkowania
-
historia jazdy
-
alarm dotyczący stref wyłączonych z ruchu
(tzw. geofencing) i ograniczeń wjazdu w określonych godzinach
-
powiadomienie dotyczące bezpieczeństwa
-
lampka ostrzegawcza
-
powiadomienia: o przeglądach okresowych /akcjach serwisoo-przywoławczych
Dwa silniki do wyboru
1.5 Dualjet Hybrid
Suzuki Vitarę napędza silnik 1,5 Dualjet, który wykorzystuje system podwójnych wtryskiwaczy. Hybrydę tworzy generator, akumulator litowo-jonowy 140 V i 6-stopniowa skrzynia biegów AGS. Generator nie tylko zapewnia moc do jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, ale także interweniuje podczas zmiany biegów, zapewniając płynniejsze przyspieszanie. Wytwarza również energię elektryczną do ładowania akumulatorów podczas jazdy i zwalniania.
1.4 Boostejet 48V SHVS mild Hybrid
W nowej Vitarze dostępny jest również silnik 1.4 Boostejet z systemem miękkiej hybrydy 48V SHVS. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, a także turbosprężarkę z intercoolerem (zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach). SHVS wykorzystuje zintegrowany generator-rozrusznik (ISG) i akumulator litowo-jonowy 48V. Oprócz szybkiego i cichego uruchamiania silnika ISG wspomaga silnik elektryczny (celem jest oszczędne przyspieszanie), a podczas zwalniania generuje energię elektryczną do ładowania akumulatorów.
Czytaj też:
Przedsiębiorcy na wiosennych zakupach. Dostawczaki idą jak świeże bułeczkiCzytaj też:
Czwarta generacja Suzuki Swifta już w Polsce. Znamy ceny
Suzuki Vitara