Volvo rusza z budową własnych szybkich ładowarek dla wszystkich

Volvo rusza z budową własnych szybkich ładowarek dla wszystkich

Polska premiera Volvo EX30
Polska premiera Volvo EX30 Źródło: Volvo
Volvo postanowiło zainwestować w instalację ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania pojazdów w największych miastach Polski. Rusza program eV City powered by Volvo.

Miasta i ich włodarze mierzą się dzisiaj z wieloma przeszkodami klimatycznymi. Zła jakość powietrza, hałas, sieć transportu zbiorowego nie nadążająca za rozwojem mieszkalnictwa – to tylko niektóre z głównych wyzwań. EV City – program partnerstw z samorządami uruchomiony właśnie przez Volvo – ma być jedną z nowych metod pomocy. Firma, poza rozwojem oferty samochodów elektrycznych, ogłosiła inwestycję w kluczową dla elektromobilnej ewolucji rozbudowę infrastruktury do szybkiego ich ładowania.

Jednym z priorytetowych obszarów działań na rzecz poprawy jakości życia w miastach jest dążenie do zeroemisyjnego transportu. Jest to też jeden priorytetów firmy Volvo. Szwedzka firma, należąca do chińskiego koncernu Geely, zobowiązała się wprowadzić ofertę składającą się wyłącznie z elektryków do 2030 roku, a dodatkowo do 2040 roku zamierza być w pełni neutralna klimatycznie.

Volvo uważa, że prawdziwa ewolucja w kierunku elektromobilności nie jest możliwa bez infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Volvo postanowiło więc zainwestować w instalację ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania pojazdów w największych miastach Polski. Tak powstał eV City powered by Volvo, którego efektem ma być przyspieszenie elektromobilnej ewolucji.

Szybkie ładowarki zmienią miasta

– Kierowcy, żeby przesiąść się do elektryków, muszą mieć perspektywę ich szybkiego ładowania, czyli w ciągu ok. 20 minut do 70-80 proc. w dogodnym komunikacyjnie miejscu. Dziś zapewniających to szybkich ładowarek o mocy 150 kW i więcej mamy w Polsce ok. 250, z czego już około 30 zostało zainstalowanych przez dealerów Volvo – mówi Emil Dembiński, managing director Volvo Car Poland. – Do końca przyszłego roku wspólnie planujemy dostawić kolejnych 100. Zbudowanie efektywnej sieci dla wszystkich kierowców to długotrwały proces i wiemy, że nie jesteśmy w stanie zrobić tego w pojedynkę. Dlatego też eV City jest programem, który Volvo realizuje we współpracy z siecią dealerską i zaprasza do niego samorządy. Poza rozbudową infrastruktury stacji szybkiego ładowania, uruchamiamy również szyty na miarę lokalnych potrzeb program grantowy.

– Inauguracja programu eV City w Poznaniu, podczas Impactu, najważniejszego w regionie CEE wydarzenia dotyczącego przyszłości gospodarki, biznesu i samorządów, nie jest przypadkowa – podkreśla Emil Dembiński. – Wierzymy, że nie tylko w sercu biznesu 5.0, ale i w jego DNA zapisany jest rozwój z poszanowaniem otaczającego go świata oraz namacalne działania zmieniające go na lepsze. Stacje szybkiego ładowania nie będą dla nas stanowić źródła przychodu, ale wiemy, że tylko w ten sposób możemy zmniejszyć bariery związane z elektromobilnością i sprawić, by zielona ewolucja mogła się dokonać. Zapraszamy samorządy do współpracy i włączania się w budowanie eV Cities elektromobilnych, czystych miast przyszłości.

Konkretna deklaracja budowy

Volvo wybuduje ok. 130 dwustanowiskowych i ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania o mocy 175kW w miejscach najczęściej uczęszczanych przez użytkowników samochodów elektrycznych.

Program grantowy w ramach eV City realizowany będzie we współpracy z miastami, a decyzje o wydatkowaniu z niego środków będą podejmowane indywidualnie, odpowiadając na konkretne potrzeby lokalnej społeczności. Po niespełna miesiącu od rozpoczęcia pierwszych rozmów, deklaracje dołączenia do programu eV City powered by Volvo wyraziły już 3 pierwsze miasta.

Czytaj też:
Rekordowy rok branży motoryzacyjnej w Polsce. Teraz nadchodzi gorszy czas
Czytaj też:
Naprawdę jesteśmy aż tak bogaci? Polacy kupują więcej Porsche niż Citroenów

Opracował:
Źródło: Volvo