Jest nowy mistrz świata Formuły E. Wygrał kierowca Porsche

Jest nowy mistrz świata Formuły E. Wygrał kierowca Porsche

Formuła E
Formuła E Źródło: Porsche
Pierwsze i drugie miejsce Pascala Wehrleina w weekendowym E-Prix Londynu zapewniły mu tytuł mistrza świata kierowców. Porsche 99X Electric odniosło osiem zwycięstw w sezonie, ale tytuł mistrza świata konstruktorów powędrował do rywali.

Pascal Wehrlein z zespołu TAG Heuer Porsche został nowym mistrzem świata Formuły E. W dwóch wyścigach weekendowego E-Prix Londynu zawodnik Porsche z Niemiec zajął, odpowiednio, pierwsze i drugie miejsce, co zapewniło mu pozycję lidera w tabeli kierowców.

Formuła E

W klasyfikacji zespołów fabryczna ekipa Porsche zdobyła tytuł wicemistrza. Odnosząc siedem zwycięstw w sezonie, ustanowiła rekord – a w połączeniu z wygraną zespołu klienckiego Andretti Formula E połowę (osiem) wszystkich tegorocznych triumfów na swoim koncie zapisał bolid Porsche 99X Electric. Żaden inny elektryczny samochód sportowy Formuły E nie może pochwalić się takim wynikiem.

Wyścig nr 15 (sobota, 20 lipca)

Formuła E

Na ulicznym torze London ExCel Circuit w Docklands we wschodnim Londynie Pascal Wehrlein przejechał nieskazitelny wyścig i odniósł swoje siódme zwycięstwo w Formule E – trzecie w tym sezonie po Meksyku i Misano. António Félix da Costa po wygraniu trzech wyścigów z rzędu tym razem miał pecha – po zepchnięciu na ścianę przez rywala musiał przerwać rywalizację. Norman Nato przekroczył linię mety jako dziesiąty, a obrońca tytułu Jake Dennis zajął szesnaste miejsce (obaj w barwach Andretti Formula E, zespołu klienta Porsche).

Wyścig nr 16 (niedziela, 21 lipca)

Formuła E

W niedzielę Wehrlein dojechał do mety na drugim miejscu, a António Félixa da Costa, który łącznie odniósł w tym sezonie rekordową liczbę czterech zwycięstw, awansował o pięć miejsc i zameldował się na mecie na piątej pozycji. Z powodu kary ostatecznie zajął jednak trzynastą lokatę.

Kierowcy ekipy Andretti Formula E ukończyli zmagania poza punktacją. Norman Nato był dwunasty, a Jake Dennis, tegoroczny zwycięzca wyścigu w Ad-Dirijja, po kolizji musiał wycofać z rywalizacji.

Zapracowany mistrz

Formuła E

Pascal Wehrlein dołączył do fabrycznego zespołu Porsche w Formule E w 2020 roku. Jest pierwszym niemieckim mistrzem świata za kierownicą bolidu od 2016 roku, gdy Nico Rosberg został mistrzem Formuły 1. Ekipa Porsche w Formule E wywalczyła swój pierwszy tytuł mistrza świata po pięciu sezonach startów w innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych bolidów. Siedem zwycięstw w ciągu jednego sezonu pozwoliło pobić jej rekord zespołu Renault e.dams, ustanowiony w trzecim sezonie Formuły E.

– Co za sensacyjne zakończenie sezonu! Mamy mistrzostwo świata! – nie krył euforii Florian Modlinger, dyrektor fabrycznej sekcji Porsche Motorsport ds. Formuły E. – To pierwszy tytuł Porsche w Formule E i znaczący kamień milowy. Osiągnięcie tak genialnego wyniku to zasługa niesamowitego skupienia całego zespołu – nie mówiąc już o Pascalu, który w walce o tytuł wywierał na rywali ogromną presję. Jestem dumny z Pascala, zespołu na torze oraz naszej ekipy projektantów w Weissach – wielkie dzięki dla wszystkich.

Formuła E

– Przyjeżdżając do Londynu, wiedzieliśmy, że nie jesteśmy faworytami, ponieważ nigdy nie wypadaliśmy na tym torze szczególnie dobrze – powiedział Pascal Wehrlein, fabryczny kierowca Porsche. – Zawsze jednak wierzyliśmy, że możemy być lepsi. Mieliśmy w Londynie wspaniały czas, nie popełniliśmy żadnych błędów i poprawialiśmy się z sesji na sesję. Jestem niezwykle dumny, widząc, jak wszyscy w naszym zespole ciężko pracowali i okazywali mi niesłabnące wsparcie od mojego pierwszego dnia w Porsche.

Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA – klasyfikacja końcowa po 16 wyścigach

Formuła E

Klasyfikacja kierowców

  1. Pascal Wehrlein (Niemcy – TAG Heuer Porsche): 198 punktów
  2. Mitch Evans (Nowa Zelandia – Jaguar TCS Racing): 192 punkty
  3. Nick Cassidy (Nowa Zelandia – Jaguar TCS Racing): 176 punktów

Klasyfikacja zespołów

  1. Jaguar TCS Racing: 368 punktów
  2. TAG Heuer Porsche: 332 punkty
  3. Andretti Formuła E: 169 punktów

Trofeum producentów

  1. Jaguar: 455 punktów
  2. Porsche: 451 punktów
  3. Nissan: 273 punkty

Czytaj też:
Dwie bardzo mocne Panamery w salonach. Jedna kosztuje grubo ponad 1 mln zł
Czytaj też:
Nowa Panamera z rekordem na północnej pętli Nürburgringu
Czytaj też:
Porsche Macan w dwóch nowych wariantach. Doszedł najtańszy model

Opracował:
Źródło: Porsche