Wyceniony i gotowy do pracy. Elektryczny bestseller od Renault w salonach

Wyceniony i gotowy do pracy. Elektryczny bestseller od Renault w salonach

Renault Master E-Tech 100 proc. Electric
Renault Master E-Tech 100 proc. Electric Źródło: Renault
Bardzo wielu przedsiębiorców potrzebuje samochodów dostawczych, które nie będą w pracy robiły wielkich przebiegów, ale mają wielką ładowność. Elektryki są odpowiedzią na ich potrzeby. Renault właśnie wyceniło i zaczyna sprzedawać w 100 proc. elektrycznego Mastera.

Niektóre branże potrzebują samochodów dostawczych, które pokonują dziennie setki kilometrów. Takie branże wybierają dostawczaki spalinowe, zwłaszcza diesle, ze względu na wciąż duże braki w infrastrukturze ładowania. Należą do nich budowlańcy, ale także ogrodnicy, czy część kurierów.

Z drugiej strony są takie branże, w których dostawczak potrzebuje dużej ładowności, ale nie robi dużych przebiegów. I właśnie dla nich powstają takie auta jak nowe Renault Master E-Tech 100 proc. Electric, który właśnie trafił do sprzedaży.

Dwie wersje nadwozia i baterii

Model podstawowy 140 KM Long Range został w Polsce wyceniony na 237 000 zł i 238 200 zł (w zależności od długości nadwozia) netto. Samochód ma zasięg do 460 km wg WLTP, znacznie większy od konkurencji. Renault nie ukrywa zresztą, że ponieważ jest liderem rynku spalinowych dostawczaków, zamierza utrzymać ten tytuł także wówczas, kiedy mobilność stanie się elektryczna.

Nowego Mastera E-Tech można zamawiać, jak napisaliśmy, w dwóch różnych długościach nadwozia, ale także z dwoma bateriami. Do jazdy miejskiej wystarczy akumulator 40 kWh. Z kolei na dłuższe trasy lepiej wybrać model z baterią 87 kWh. Właśnie w tej drugiej wersji Renault Master E-Tech 100 proc. Electric 140 KM oferuje (jako Long Range 87 kWh 22 kW AC/130 kW DC) najwyższy wśród konkurentów zasięg do 460 km. Zużycie energii w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh sięga 24,5 kWh/100 km w cyklu WLTP (wszystko dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury).

Dopłaty i wyposażenie

Podstawowe parametry auta to dwa typy nadwozia: L2H2 (cena 237 000 zł netto) i L3H2 (cena 238 200 zł netto). Dostawczak kwalifikuje się na dopłaty w ramach programu „Mój Elektryk”. Mogą one sięgnąć maksymalnie 70 tys. zł.

Nowy Master jest aerodynamiczny na zewnątrz i ergonomiczny wewnątrz. Schowki mają pojemność 135 litrów, a kabinę można przekształcić w mobilne biuro. Ładowność nowego modelu wynosi 1625 kg (DMC 4250 kg) z prawem jazdy B. Można nim holować przyczepę o masie do 2,5 t.

Standardowe wyposażenie wersji Extra to m.in.:

  • System multimedialny openR link 10" z bezprzewodową replikacją smartfona
  • Światła mijania i LED do jazdy dziennej
  • Manualna klimatyzacja
  • Tylne czujniki parkowania
  • System automatycznego hamowania awaryjnego
  • System utrzymania w pasie ruchu
  • Tempomat z ogranicznikiem
  • Fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego
  • 2-miejscowa kanapa typu mobilne biuro ze schowkiem.

Czytaj też:
Nowe Renault Master w Polsce. Jest cennik dostawczego bestsellera
Czytaj też:
Przedsiębiorcy na zakupach. Samochody dostawcze schodzą jak świeże bułeczki

Opracował:
Źródło: Renault