„Polska” Alfa Romeo wyceniona. Ile za produkt made in Tychy?

„Polska” Alfa Romeo wyceniona. Ile za produkt made in Tychy?

Nowa Alfa Romeo Milano
Nowa Alfa Romeo Milano Źródło: Stellantis
Miała się nazywać Milano, nazywa się Junior. Alfa Romeo wyceniła produkowanego w Tychach swojego najmniejszego SUV-a, bliźniaka Jeepa Avengera i Fiata 600.

Zaledwie miesiąc temu świat poznał najnowsze auto Alfy Romeo – model Junior. Przypomnijmy, że miał się nazywać Milano, ale w związku z protestem rządzących we Włoszech – dlatego, że wóz nie powstaje na Półwyspie Apenińskim, a w polskich Tychach – nazwę w atmosferze gigantycznego skandalu zmieniono.

Teraz marka ogłosiła oficjalne ceny debiutującego Juniora, adresowanego do młodszych klientów. Alfa Romeo Junior jest dostępny od 129 600 zł za 136-konną wersję hybrydową Ibrida.

Hybryda najtańsza

Wóz zaprojektowany został przez Centrum Stylu Alfy Romeo w charakterystycznej koncepcji Made in Italy i produkowany jest w Polsce. 129 600 zł to cena za hybrydową wersję Junior Ibrida z silnikiem 48-V Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo) o mocy 136 KM. Tym samym to najbardziej dostępny model Alfy Romeo na rynku.

Klient ma do wyboru również wersję czysto elektryczną o nazwie Elettrica z baterią o pojemności 54 kWh, z doładowaniem od 20 do 80 proc. mocy w 27 minut na szybkiej ładowarce i zasięgiem do 410 km w cyklu mieszanym WLTP1, dostępną w dwóch mocach.

Elektryk znacznie droższy

Cena wersji 156-konnej zaczyna się od 173 200 zł. W ofercie znajduje się też najbardziej sportowy, w pełni elektryczny, 240-konny model Junior Veloce, wyposażony w samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy, bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, zwiększony rozstaw kół ze specjalnymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, sportowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół.

Alfa Romeo Junior została stworzona, aby przyciągnąć do marki młodszych klientów poszukujących ekskluzywnego auta, taniego (według Włochów) w eksploatacji. Alfa Romeo Junior będzie dostępna w gamie Ibrida i Ibrida Speciale oraz trzech wersjach modelowych Elettrica: standardowej, topowej Speciale i najbardziej sportowej Veloce.

Czytaj też:
Wielki skandal w motoryzacji, z Polską w tle. Włosi się wściekli i zablokowali nazwę Alfy Romeo
Czytaj też:
10 tys. euro. O tyle taniej Alfę Romeo zbudują w Tychach, niż we Włoszech

Galeria:
Alfa Romeo Milano
Opracował:
Źródło: Stellantis