Nowe gorące Alfy. Giulia i Stelvio Quadrifoglio mają po 510 KM

Nowe gorące Alfy. Giulia i Stelvio Quadrifoglio mają po 510 KM

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020 Źródło:FCA
Bieżące wydarzenia narzucają raczej wyhamowanie tempa życia. Tymczasem nowe wersje Alf Romeo Quadrifoglio – Stelvio i Giulia – skłaniają do przyspieszania.

Auta z silnikami 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM pojawiają się w nowej odsłonie – MY 2020. Jakie przeszły zmiany?

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Plasujące się na szczycie swojej kategorii osiągi zapewnione są przez potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr./min. Za przekazanie go na koła odpowiada system Alfa Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji, ale to w trybie Race samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewniania kierowcy najprawdziwszych i ekscytujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension, selektor Alfa DNA Pro z trybem Race, aerodynamiczny wysuwany spoiler Alfa Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu Alfa Chassis Domain Control, który stale monitoruje samochód i zapewnia idealne warunki zarówno dla samochodu, jak i kierowcy, pozwalając maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
„Doznania akustyczne”, które towarzyszą kierowcy podczas jazdy Quadrifoglio, zapewnia układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu, który w trybie Race staje się jeszcze bardziej agresywny i ekscytujący. Wraz z edycją MY2020 będzie można doposażyć Giulię i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovič, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Sportowe fotele elektrycznie regulowane będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co daje nową możliwość personalizacji Giulii i Stelvio Quadrifoglio. Standardem od zawsze są sportowe fotele w połączeniu skóry i Alcantary, a opcjonalnie można doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Wśród ekskluzywnych, nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY 2020
Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego Scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio.
Czytaj też:
Prezent na urodziny. Ekstremalna Alfa Romeo Giulia GTA
Czytaj też:
Katastrofalna sytuacja Alfy Romeo. Jest plan ratunkowy

Opracował:
Źródło: FCA