Pod względem konstrukcyjnym Audi e-tron GT ma wiele wspólnego z modelem Porsche Taycan, z którym dzieli elementy płyty podłogowej J1. Charakter i stylistyka nadwozia są jednak typowe dla marki spod znaku czterech pierścieni. Mierzące prawie pięć metrów długości gran turismo zwraca uwagę szeroką maską o wyraźnych przetłoczeniach, efektownie wykończonym przodem ze sportowymi akcentami oraz wąskim pasem świetlnym, który łączy obudowy tylnych lamp. Dzięki aktywnej aerodynamice nadwozia współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie Cx=0,24. Do samochodu można zamówić felgi aluminiowe w rozmiarze od 19 do maksymalnie 21 cali.
Maksymalnie 646 koni
Topową wersją w gamie będzie Audi RS e-tron GT z zestawem dwóch silników elektrycznych, umieszczonych przy każdej z osi. Moc systemowa układu napędowego wynosi według danych fabrycznych 598 KM oraz do 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki funkcji Launch Control moc będzie można chwilowo zwiększyć do 646 koni mechanicznych.
Druga z zapowiedzianych przez producenta wersji napędowych Audi e-tron GT rozwija moc systemową rzędu 476 KM oraz do 630 Nm momentu obrotowego. Osiągi to od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (wariant RS jest w stanie wykonać ten sam manewr w zaledwie 3,3 sekundy). Prędkość maksymalna dla poszczególnych wersji wynosi odpowiednio 245 lub 250 km/h. Na liście wyposażenia standardowego lub opcjonalnego figuruje m.in. trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami, blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, a także układ czterech kół skrętnych.
Szybkie ładowarki
Ważące 2,2 tony Audi korzysta z dobrodziejstw architektury 800 V, dzięki czemu użytkownik będzie mógł podczas „tankowania” korzystać z szybkich ładowarek o mocy do 270 kW. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny ma pojemność energetyczną 85 kWh netto, co przekłada się na teoretyczny zasięg do 487 kilometrów (pomiar według normy WLTP), jak przypomina IBRM Samar.
Audi e-tron GT to trzeci model z napędem elektrycznym w gamie niemieckiej marki, obok takich samochodów jak e-tron i e-tron Sportback. Produkcja seryjna ruszyła pod koniec ubiegłego roku w zakładach Böllinger Höfe w Neckarsulm, gdzie spółka wytwarza również egzemplarze supersportowego Audi R8.
Czytaj też:
Nowy Ford Mustang Mach 1. Znamy ceny
Audi e-tron GT