Pod względem technologii nowy Peugeot 308 jest wyposażony w wiele systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji. Pojawia się również nowa wersja Peugeot i-Cockpit z wbudowanym intuicyjnym i nowoczesnym systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do internetu.
Nowy Peugeot 308 jest samochodem z segmentu C, ale proporcje nadwozia uległy zmianie. Wydłużony o 55 mm rozstaw osi pozwolił na wydłużenie sylwetki samochodu i uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, a obniżenie nadwozia o 20 mm w połączeniu z większym zwisem przednim wydłużyło optycznie maskę.
Elementy zewnętrzne nadwozia nowego Peugeota 308 zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie przylegać do wewnętrznych elementów konstrukcyjnych. W efekcie uzyskano atletyczne nadkola, pomimo że rozstaw kół nie został zwiększony.
Kształt tyłu, bardzo ważny dla parametrów aerodynamicznych auta, zaprojektowano z uwzględnieniem wyników testów optymalizacyjnych w tunelu aerodynamicznym. Charakterystyczna linia przecina aerodynamiczny tył, a linia dachu opada, przedłużona spojlerem, który stanowi ważny element stylistyki.
Drapieżny wygląd i charakterystyczne światła
W wersjach GT i GT Pack reflektory Full LED są cieńsze. Zastosowano w nich Matrix LED Technology, która zapewnia wyższą wydajność i bezpieczeństwo w codziennej eksploatacji. Tylne światła wykonano w technologii full LED w kształcie potrójnego śladu pazurów, tworzącego nowoczesną sygnaturę świetlną, charakterystyczną dla samochodów marki.
We wnętrzu usytuowany na linii wzroku kierowcy zestaw zegarów, od wersji Active Pack jest wyposażony w 10” cyfrowy wyświetlacz, a w wersji GT – w wyświetlacz trójwymiarowy. Cyfrowy panel zegarów oferuje możliwość zmiany i personalizacji ustawień. Ma kilka trybów wyświetlania (nawigacja online TomTom, radio/media, systemy wspomagania prowadzenia, przepływ energii elektrycznej itd.), które można zmieniać za pomocą przycisku na przełączniku zespolonym.
Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced
Nowy system multimedialny oferuje każdemu użytkownikowi w zależności od tego, na co ma ochotę to, co najlepsze w smartfonach i rozwiązaniach wykorzystywanych w samochodach. Jest ergonomiczny i zapewnia płynne korzystanie z potrzebnych na co dzień aplikacji. 8 dostępnych profili użytkowników umożliwia każdemu kierowcy zapisanie wybranych ustawień wyświetlacza, oświetlenia ambientowego i innych systemów.
Funkcja bezprzewodowego klonowania ekranu smartfona umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów za pomocą Bluetooth.
Nowy Peugeot 308 posiada nowe elementy wyposażenia z wyższych segmentów, dostępne w standardzie lub w opcji:
-
system dalekosiężnego monitorowania martwego pola widzenia (do 75 m),
-
ostrzeganie o samochodach znajdujących się z tyłu (po włączeniu wstecznego biegu
-
system ostrzega o przeszkodach znajdujących się w pobliżu),
-
nowa kamera cofania 180° o wysokiej rozdzielczości z wbudowanym spryskiwaczem,
-
wspomaganie parkowania 360° z 4 kamerami (przednią, tylną i bocznymi),
-
system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu,
-
podgrzewana szyba przednia z funkcją pełnego usuwania szronu oraz podgrzewana kierownica,
-
automatyczne połączenie alarmowe E-call+ z przesłaniem informacji o liczbie pasażerów,
-
lokalizacji samochodu łącznie z określeniem, w którą stronę jest zwrócony na drodze.
Nowy Peugeot 308 jest zbudowany na zmodyfikowanej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu: spalinowego, hybrydowego, a nawet w pełni elektrycznego. Natomiast auto od początku sprzedaży, poza wersjami spalinowymi, będzie dostępne z napędem hybrydowym plug-in o dwóch poziomach mocy.
Peugeot 308 i kilka silników do wyboru
Te dwa napędy hybrydowe plug-in, oferowane w nowym Peugeocie 308 to:
-
HYBRID 225 e-EAT8, który łączy silnik PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.
-
HYBRID 180 e-EAT8, który łączy silnik PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.
Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji – 7,4 kW.
Auto można zamawiać także z silnikami benzynowymi i Diesla.
Silniki benzynowe – trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:
-
PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Silniki wysokoprężne – czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:
-
BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Czytaj też:
Nowe logo i obietnica zmian w Peugeocie. Koniec samochodów spalinowych?
Peugeot 308 PHEV