Nowy Peugeot 308. Kandydat na auto roku?

Nowy Peugeot 308. Kandydat na auto roku?

Peugeot 308 PHEV
Peugeot 308 PHEV / Źródło: Peugeot
Na masce nowego modelu po raz pierwszy pojawiło się nowe logo marki. Optymalizacja całości konstrukcji pozwoliła powiększyć wnętrze, a jednocześnie okazała się korzystna dla dynamiki. Auto to designerski majstersztyk.

Pod względem technologii nowy Peugeot 308 jest wyposażony w wiele systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji. Pojawia się również nowa wersja Peugeot i-Cockpit z wbudowanym intuicyjnym i nowoczesnym systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do internetu.

Nowy Peugeot 308 jest samochodem z segmentu C, ale proporcje nadwozia uległy zmianie. Wydłużony o 55 mm rozstaw osi pozwolił na wydłużenie sylwetki samochodu i uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, a obniżenie nadwozia o 20 mm w połączeniu z większym zwisem przednim wydłużyło optycznie maskę.

Elementy zewnętrzne nadwozia nowego Peugeota 308 zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie przylegać do wewnętrznych elementów konstrukcyjnych. W efekcie uzyskano atletyczne nadkola, pomimo że rozstaw kół nie został zwiększony.

Kształt tyłu, bardzo ważny dla parametrów aerodynamicznych auta, zaprojektowano z uwzględnieniem wyników testów optymalizacyjnych w tunelu aerodynamicznym. Charakterystyczna linia przecina aerodynamiczny tył, a linia dachu opada, przedłużona spojlerem, który stanowi ważny element stylistyki.

Drapieżny wygląd i charakterystyczne światła

W wersjach GT i GT Pack reflektory Full LED są cieńsze. Zastosowano w nich Matrix LED Technology, która zapewnia wyższą wydajność i bezpieczeństwo w codziennej eksploatacji. Tylne światła wykonano w technologii full LED w kształcie potrójnego śladu pazurów, tworzącego nowoczesną sygnaturę świetlną, charakterystyczną dla samochodów marki.

We wnętrzu usytuowany na linii wzroku kierowcy zestaw zegarów, od wersji Active Pack jest wyposażony w 10” cyfrowy wyświetlacz, a w wersji GT – w wyświetlacz trójwymiarowy. Cyfrowy panel zegarów oferuje możliwość zmiany i personalizacji ustawień. Ma kilka trybów wyświetlania (nawigacja online TomTom, radio/media, systemy wspomagania prowadzenia, przepływ energii elektrycznej itd.), które można zmieniać za pomocą przycisku na przełączniku zespolonym.

Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced

Nowy system multimedialny oferuje każdemu użytkownikowi w zależności od tego, na co ma ochotę to, co najlepsze w smartfonach i rozwiązaniach wykorzystywanych w samochodach. Jest ergonomiczny i zapewnia płynne korzystanie z potrzebnych na co dzień aplikacji. 8 dostępnych profili użytkowników umożliwia każdemu kierowcy zapisanie wybranych ustawień wyświetlacza, oświetlenia ambientowego i innych systemów.

Funkcja bezprzewodowego klonowania ekranu smartfona umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów za pomocą Bluetooth.

Nowy Peugeot 308 posiada nowe elementy wyposażenia z wyższych segmentów, dostępne w standardzie lub w opcji:

  • system dalekosiężnego monitorowania martwego pola widzenia (do 75 m),
  • ostrzeganie o samochodach znajdujących się z tyłu (po włączeniu wstecznego biegu
  • system ostrzega o przeszkodach znajdujących się w pobliżu),
  • nowa kamera cofania 180° o wysokiej rozdzielczości z wbudowanym spryskiwaczem,
  • wspomaganie parkowania 360° z 4 kamerami (przednią, tylną i bocznymi),
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu,
  • podgrzewana szyba przednia z funkcją pełnego usuwania szronu oraz podgrzewana kierownica,
  • automatyczne połączenie alarmowe E-call+ z przesłaniem informacji o liczbie pasażerów,
  • lokalizacji samochodu łącznie z określeniem, w którą stronę jest zwrócony na drodze.

Nowy Peugeot 308 jest zbudowany na zmodyfikowanej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu: spalinowego, hybrydowego, a nawet w pełni elektrycznego. Natomiast auto od początku sprzedaży, poza wersjami spalinowymi, będzie dostępne z napędem hybrydowym plug-in o dwóch poziomach mocy.

Peugeot 308 i kilka silników do wyboru

Te dwa napędy hybrydowe plug-in, oferowane w nowym Peugeocie 308 to:

  • HYBRID 225 e-EAT8, który łączy silnik PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.
  • HYBRID 180 e-EAT8, który łączy silnik PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.

Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji – 7,4 kW.

Auto można zamawiać także z silnikami benzynowymi i Diesla.

Silniki benzynowe – trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:

  • PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.

Silniki wysokoprężne – czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:

  • BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.

Czytaj też:
Nowe logo i obietnica zmian w Peugeocie. Koniec samochodów spalinowych?

Galeria:
Peugeot 308 PHEV
Źródło: Peugeot
-
 0

Czytaj także