Lexus LM to przedstawiciel segmentu minivanów klasy premium. Choć powstał na platformie GA-K, z której wcześniej korzystały modele NX i RX, to zaprojektowano go od podstaw. Japoński producent chwali się, że mimo podwyższonego nadwozia ma nisko położony środek ciężkości, wysoką sztywność nadwozia oraz doskonałe właściwości jezdne.
Do wyboru dwie wersje: 4- lub 7-miejscowa
Choć LM to minivan, a te dedykowane są głównie dla rodzin, to Lexus przy jego projektowaniu musiał pamiętać, by auto było nie tylko praktyczne, ale i luksusowe. Dlatego jego wnętrze dostępne jest w dwóch wersjach: rodzinnej 7-miejscowej oraz komfortowej z 4 fotelami. Pierwsza z nich ma trzy rzędy siedzeń. W ostatnim są trzy miejsca, które w razie potrzeby można złożyć i uzyskać większą przestrzeń bagażową. Z przodu i z tyłu 7-miejscowego Lexusa jest automatyczna klimatyzacja, gniazd 220V, elektrycznie sterowane rolety boczne oraz kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie (HUD). Lexus LM ma najnowszy system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, a kierowca może połączyć telefon bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto.
Komfort jak w limuzynie dla VIP-ów
W drugiej – 4-miejscowej wersji – z tyłu zamontowano dwa elektrycznie regulowane fotele. Mają nie tylko funkcje masażu, ale są także wentylowane i podgrzewane (w ostatnią funkcję wyposażono także zagłówki). Siedzenia 2. rzędu można rozłożyć do pozycji leżącej. Poczucie luksusu, ale i wygody gwarantują wysuwane i rozkładane stoliki. Przestrzeń pasażerska ma przyciemnianą elektrochromatycznie przegrodę wnętrza, która jest opuszczana. O wysoką jakość dźwięku dba 23-głośnikowy system audio Mark Levinson. Pasażerowie mają do dyspozycji 48-calowy ekran z wyjściem HDMI z możliwością podzielenia obrazu na dwa niezależne widoki, bezprzewodową ładowarkę do telefonów, schowek z lodówką oraz gniazdo 220V. Ponadto klimatyzacja automatyczna przestrzeni pasażerskiej ma czujnik IR, który pozwala dobrać idealną temperaturę. Podobnie jak w wersji 7-miejscowiej boczne i tylne szyby są przyciemniane, jest też dach panoramiczny.
Hybrydowy napęd i pakiet bezpieczeństwa
Samochód ma hybrydowy napęd z 2,5-litrowym silnikiem o łącznej mocy 350 KM i może rozpędzić się do 190 km/h. Standardem w modelu LM jest inteligentny napęd na cztery koła E-Four oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS). W pakiecie Lexus Safety System + trzeciej generacji znajdziemy, m.in.: systemem ochrony przeciwzderzeniowej z funkcją monitorowania kierowcy (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni wokół samochodu, asystenta parkowania, system monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA).
Dla klientów z grubym portfelem
Lexus rozpoczął przyjmowanie zamówień w salonach na model LM. Cena rodzinnej 7-osobowej wersji zaczyna się 599 900 zł. Lexusa LM w wersji 4-miejscowej wyceniono na 729 900 zł. Klienci mają do wyboru dwie kolorystyki tapicerek (Ammonite Sand, Black) oraz cztery barwy lakierów (Sonic Quartz, Sonic Titanium, Graphite Black, Sonic Agate).
Czytaj też:
Ultraluksusowy minivan od Lexusa wjeżdża do Europy. Zaskakujący ruch JapończykówCzytaj też:
„Baby SUV” od Lexusa. LBX to młodszy i mniejszy brat UX-a, potencjalny bestseller