All-Terrain to trzeci, po limuzynie i kombi, wariant nadwoziowy nowej klasy E. Mercedes-Benz uterenowione kombi segmentu D oferuje już od 2017 roku. Teraz przyszedł czas na premierę drugiej generacji modelu.
Offroadowa stylizacja
All-Terraina łatwo odróżnić od klasycznej klasy E z nadwoziem kombi. Z przodu uterenowiony wariant ma inspirowany SUV-ami grill z podwójnymi listwami, charakterystyczny przedni zderzak oraz chromowane imitacje osłon podwozia. Z boku jego offroadowy charakter podkreślają charakterystyczne ciemnoszare osłony nadkoli oraz wykończenie progów, które zdobi chromowana listwa. Z tyłu Klasa E All-Terrain przyciąga uwagę specyficznym zderzakiem z chromowaną dolną osłoną o wysokim połysku, a także listwą progu załadunkowego o wyglądzie stali nierdzewnej.
Większy od poprzednika
Nadwozie All-Terraina ma niemal takie same wymiary jak klasa E kombi (dł./szer./wys.- 4950/1904/1497 mm), ale w porównaniu z nim jest wyższe. Nowa Klasa E All-Terrain jest o 28 milimetrów szersza od poprzedniczki. Jej rozstaw osi urósł o 22 mm i wynosi obecnie 2961 mm.
Pneumatyczne zawieszenie pomocne na asfalcie i w terenie
Uterenowione kombi Mercedesa standardowo wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Dzięki niemu samochód utrzymuje stały prześwit niezależnie od obciążenia. W celu zmniejszenia oporu powietrza, a tym samym obniżenia zużycia paliwa w trybie Comfort prześwit zmniejsza się o 15 mm podczas jazdy powyżej 120 km/h. Z kolei na bezdrożach możemy zwiększyć aż o 46 mm prześwit auta. Zawieszenie klasy E All-Terrain oferuje płynną regulację tłumienia amortyzatorów.
Pojemny i praktyczna przestrzeń ładunkowa
Jak przystało na kombi, nowe auto Mercedesa jest niezwykle praktyczne. Jego przestronne wnętrze przewiezie w komfortowych warunkach pięć osób. Pojemny bagażnik mieści od 615 do 1830 litrów. W wersji z hybrydowym napędem plug-in jego pojemność waha się od 460 do 1675 litrów. Oparcia siedzeń można złożyć w proporcji 40:20:40. Służą do tego dwa przyciski umieszczone po lewej i prawej stronie oparcia. Tylna pokrywa EASY-PACK należy do wyposażenia standardowego. Chowana osłona bagażu i siatka oddzielająca (obie w standardzie) mają dwuczęściową konstrukcję, każda z własną kasetą.
W sam raz do holowania przyczepy
Klasa E All-Terrain seryjnie wyposażona w napęd 4MATIC świetnie nadaje się do holowania przyczep (do 2100 kg wyposażonych w hamulce). Co ciekawe, tak dobry uciąg oferuje także wersja z napędem hybrydowym plug-in. Hak możemy obciążać masą do 84 kilogramów, dzięki czemu klasą E All-Terrain możemy zabrać na przejażdżkę także rowery elektryczne.
Mercedes chwali, że w nowym modelu standardowego aktywnego asystenta parkowania można uruchomić intuicyjnie za pomocą ekranu dotykowego. Automatyczny wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych odbywa się teraz znacznie szybciej niż dotychczas, gdyż prędkość jazdy została zwiększona do 4 km/h.
Do wyboru trzy warianty napędowe
Od chwili wprowadzenia na rynek klienci mają do wyboru trzy wersje napędu: wysokoprężną, benzynową i hybrydową typu plug-in. Zarówno odmiana wysokoprężna, jak i benzynowa są miękkimi hybrydami. Najsłabszy jest 197-konny turbodiesel, który pozwala na rozpędzenie auta do setki po 8,1 s. Kolejna pod względem mocy jest hybryda typu plug-in, której układ wytwarza 313 KM, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,9 s. Najmocniejszy w ofercie jest 381-konny benzyniak, który sprawia, że klasa E All-Terrain rozpędza się od startu od „setki" w 4,7 s.
Nowa Klasa E All-Terrain ma światową premierę na targach IAA Mobility w Monachium, a wejdzie do sprzedaży w Polsce dopiero pod koniec 2023 roku. Pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów w pierwszym kwartale 2024 r.
Czytaj też:
Kombi nadal w modzie. Choć z mniejszym bagażnikiemCzytaj też:
Jubileusz następcy „Baby Benza”. Mercedes klasy C ma 30 lat
Mercedes klasy E All-Terrain