Ma tylko 152 KM, ale spod świateł zostawi wszystkie auta w tyle. Jest szybki także na zakrętach

Ma tylko 152 KM, ale spod świateł zostawi wszystkie auta w tyle. Jest szybki także na zakrętach

Suzuki GSX-S1000GX
Suzuki GSX-S1000GX Źródło:Suzuki
Miał światową premierę w listopadzie, a już za chwilę pojawi się w polskich salonach. To pierwszy model Suzuki z systemem elektronicznie sterowanego zawieszenia.

Czy crossover musi mieć zawsze pięcioro drzwi i cztery koła? Według marketingowców z Suzuki niekoniecznie. Taką kategorię nadal oni najnowszemu motocyklowi tej marki. Chodzi o model GSX-S1000GX, który według nas jest turystycznym enduro przeznaczonym na asfaltowe drogi.

Suzuki GSX-S1000GX

Suzuki GSX-S1000GX – osiągi i prowadzenie

Nowy GSX-S1000GX wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 999 ccm i mocy 152 KM gwarantuje przyspieszenie porównywalne z superbike'ami. Producent chwali się, że aż 70 proc. momentu obrotowego dostępne jest już od 3000 obrotów. W nowym modelu Suzuki po raz pierwszy zastosowało systemem pół-aktywnego, elektronicznie sterowanego zawieszenia SAES. Do wybory są cztery tryby pracy zawieszenia: Soft, Medium, Hard i U (User – użytkownik), które odpowiadają za precyzyjne prowadzenie i komfort jazdy.

Suzuki GSX-S1000GX

Elektronika steruje także napięciem wstępnym tylnego amortyzatora. W trybie Auto dostosowuje jego twardość, biorąc pod uwagę ciężar kierowcy i skok zawieszenia. Choć GSX-S1000GX jest motocyklem enduro z dużym prześwitem i podwyższonym środkiem ciężkości, to dzięki dopracowanemu podwoziu wspomaganemu elektroniką (m.in. funkcja adaptacyjnej stabilizacji SRAS), świetnie spisuje się podczas dynamicznej jazdy na zakrętach.

Suzuki GSX-S1000GX

Suzuki GSX-S1000GX – imponująca liczba systemów wspomagających

Model GSX-S1000GX wyróżnia także rozbudowany pakiet systemów zwiększających bezpieczeństwo. Poza wspomnianym układem SRAS kierowców ucieszy system Slop Dependent Control, który zapobiega unoszeniu tylnego koła podczas hamowania na stromych zjazdach. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest układ SVDC, które ustawia twardość zawieszenia w zależności od prędkości jazdy. Podwoziem steruje także kolejny system – DDC (Suzuki Deceleration Damping Control). Tym razem reguluje twardością zawieszenia przedniego w zależności od siły przykładanej do hamulca przedniego.

Suzuki GSX-S1000GX

Suzuki GSX-S1000GX – cena, finansowanie, gwarancja

Suzuki GSX-S1000GX wyceniono na 78 900 zł. Motocykl można już zamawiać. Przedstawiciele Suzuki zapewnili nas, że pierwsze egzemplarze nowego modelu pojawią się lada chwila w salonach. Motocykle Suzuki objęte są 36-miesięczną gwarancją i obowiązującą na terenie całej Europy usługą Suzuki Assistance. Osoby zainteresowane finansowaniem zakupu nowego modelu Suzuki mogą skorzystać z finansowania opracowanego wspólnie z Santander Consumer Bank.

Czytaj też:
Ile kosztuje najtańszy samochód z napędem 4x4? Wcale nie jest nim rumuński SUV
Czytaj też:
Weekend na motocyklu. Pojechaliśmy malowniczą trasą na Mazury

Opracował:
Źródło: Suzuki