Są drogie, szybkie i marzy o nich wielu kierowców. Mimo kryzysu ich sprzedaż wyraźnie rośnie

Są drogie, szybkie i marzy o nich wielu kierowców. Mimo kryzysu ich sprzedaż wyraźnie rośnie

Porsche 911 Dakar RED58 Special w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie
Porsche 911 Dakar RED58 Special w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie Źródło:Porsche
W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Porsche dostarczyło klientom na całym świecie ponad 240 tysięcy samochodów, o 10-proc. więcej niż przed rokiem w tym samym okresie. W Europie wzrost sprzedaży wyniósł ponad 20 procent.

Oferta marki Porsche na krajowym rynku aktualnie obejmuje siedm modeli (718 Cayman, 718 Boxster, 911, Panamera, Macan, Cayenne, Taycan). Za najtańsze Porsche w salonie trzeba zapłacić minimum 287 000 zł. Tyle kosztuje bazowe 718 Cayman z 2-litrowym silnikiem o mocy 300 KM, które przyspiesza od 0 do 100 km/h 5,1 s i rozpędza się do 275 km/h.

Porsche Macan

Najpopularniejszym Porsche jest Macan

Model 718 wcale nie jest najpopularniejszym samochodem Porsche. Numerem jeden jest najmniejszy SUV marki – Porsche Macan. W pierwszych trzech kwartałach na całym świecie dostarczono łącznie 68 354 egzemplarze tego modelu. Na drugiej pozycji uplasował się nowy Cayenne (64 457 szt.), którego światowa premiera odbyła się w kwietniu bieżącego roku. Trzecie miejsce po 9 miesiącach 2023 roku zajęła kultowa 911-stka (38 789 egzemplarzy).

Porsche Taycan na Nurburgringu

Rośnie sprzedaż elektrycznego Taycana

Może to niektórych zdziwić, ale na czwartym miejscu pod względem sprzedaży w gamie Porsche uplasował się Taycan. Elektryczne Porsche przekazano 27 885 klientom, co oznacza wzrost o 11 proc. rok względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

„Taycan odnosi sukcesy od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 r. W tym roku w porównaniu z ubiegłym spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży – pomimo wyzwań w łańcuchu dostaw i zróżnicowanego rozwoju rynków pojazdów BEV zależnie od regionu świata”– skomentował rosnącą popularność elektryka Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.

Połowa Porsche sprzedanych w Europie trafiła do Niemców

W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Porsche na całym świecie dostarczyło klientom 242 722 samochody. Oznacza to 10-procentowy wzrost względem tego samego okresu ubiegłego roku. W Europie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Porsche dostarczyło 51 742 samochody, co oznacza wzrost o 23-proc. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczynił się również rodzimy rynek niemiecki, gdzie klienci odebrali 24 814 sportowych aut, o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku.

Porsche popularne USA i Kandzie, coraz mniej w Chinach

Dwucyfrowy wzrost odnotowano także w Ameryce Północnej. Liczba 64 487 dostarczonych pojazdów przekłada się na skok o 14 proc. W Chinach od stycznia do września Porsche przekazało 60 748 samochodów, co oznacza spadek o 12 proc. Wynika on głównie z utrzymującej się w tym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. Na rynkach zamorskich i wschodzących klienci odebrali 40 931 aut, co stanowi wzrost o 23 proc.

Czytaj też:
Choć ma 93 lata, nadal nie odpuszcza. Teraz w hołdzie zbudowano mu rajdówkę
Czytaj też:
Nowe Porsche 911 GT3 R rennsport. Nie wystarczy milion dolarów

Opracował:
Źródło: Porsche