„Japończyki” też się mogą popsuć. W niemal 13 tys. aut w Polsce może wystąpić usterka

„Japończyki” też się mogą popsuć. W niemal 13 tys. aut w Polsce może wystąpić usterka

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowyŹródło:Q Service Castrol
Polscy importerzy Subaru i Toyoty powiadomili Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwości wystąpienia usterek w kilku swoich modelach. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2080 Subaru i 10 894 Toyot.

Niedawno informowaliśmy o dużej akcji naprawczej samochodów z grupy Stellantis, która dotyczy ponad 11 tys. samochodów zarejestrowanych w Polsce. W Peugeotach, Citroenach, Oplach i DS-ach wykryto usterkę mającą wpływ na emisję spalin niezgodną z normą. Tym razem przekazujemy informację od UOKiK-u o jeszcze większej akcji serwisowej, dotyczącej niemal 13 tys. samochodów japońskich marek. Nie dość, że w większej liczbie aut może wystąpić problem, to w dodatku jest on poważniejszy, gdyż dotyczy spraw bezpieczeństwa.

Problem może wystąpić w niemal 11 tys. Toyot

W dwóch dostawczych modelach Toyot (Proace City oraz Proace City BEV) wyprodukowanych w Hiszpanii od 2 grudnia 2019 r. do 30 czerwca 2022 r. urządzenie telematyczne systemu e-Call może nie zawsze działać zgodnie z wymaganiami. Istnieje ryzyko, że w niektórych punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) funkcja automatycznego oddzwaniania z PSAP do pojazdu może nie działać. W konsekwencji istnieje możliwość, że PSAP nie będzie w stanie automatycznie ponownie nawiązać połączenia z pojazdem, jeśli początkowe połączenie zostało zakończone. Jak informuje UOKiK, kampanią naprawczą objęte są w Polsce 10 894 samochody.

Nie jest konieczna wizyta w ASO

Importer Toyoty zadeklarował, że oprogramowanie urządzenia telematycznego e-call zostanie zdalnie zaktualizowane za pośrednictwem Over the Air (OTA). W razie potrzeby urządzenie telematyczne zostanie wymienione.

W Subaru może nie działać hamulec postojowy

W kilku modelach Subaru (Legacy 15-18MY, Outback 15-18MY, Levorg 15-18MY, WRX 15-18MY, Impreza 17-19MY, XV 17-19MY), istnieje możliwość rozłączenia obwodu hamulca postojowego EPB (z ang. Electric Park Brake), który jest aktywowany elektrycznie za pomocą przycisku, który uruchamia zaciski hamulca. Usterka może doprowadzić do braku możliwości załączenia lub zwolnienia hamulca postojowego.

Mniej aut, ale za to konieczna wizyta w serwisie

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 080 pojazdów. Firma Subaru Import Polska z Krakowa zadeklarowała, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i zabezpieczenia połączenia elektrycznego siłownika.

Czytaj też:
Pełna hybryda czy plug-in? Który napęd jest lepszy?
Czytaj też:
Mają prostszą budowę, ale bardziej skomplikowaną obsługę. Jak wygląda serwisowanie elektryka?

Opracował:
Źródło: UOKiK