Akcje naprawcze w Fordach i Toyotach. Usterki mają wpływ na bezpieczeństwo

Akcje naprawcze w Fordach i Toyotach. Usterki mają wpływ na bezpieczeństwo

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy Źródło: Ford
Polscy importerzy Forda i Toyoty powiadomili Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwości wystąpienia usterek w swoich modelach. W obydwu przypadkach klienci otrzymają powiadomienie o konieczności wizyty w ASO na ich naprawę.

W sierpniu informowaliśmy o dwóch akcjach serwisowych dotyczących naprawy dużej liczby samochodów. Pierwsza dotyczyła 32 modeli z grupy Stellantis. W Oplach, Peugeotach, Citroenach i DS-ach wykryto usterkę dotyczą jednostki sterującej silnikiem oraz oprogramowania centralki sterowania silnika. W związku z akcją naprawczą ponad 11 tys. samochodów w Polsce musi trafić do serwisów. Drugim razem akcja naprawcza dotyczyła jeszcze większej liczby samochodów (niemal 13 tys. aut w Polsce), tym razem pochodzących z Japonii. W związku z nią na naprawę usterek do serwisu powinni się zgłosić użytkownicy 2080 Subaru i 10 894 Toyot.

Tym razem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje o akcji serwisowej w znacznie mniejszej liczbie pojazdów – łącznie 219 sztuk. Problemy mogą wystąpić w Fordach Focusach i Toyotach GR86. Obydwu usterek nie można lekceważyć, gdyż mają wpływ na bezpieczeństwo podróżnych.

Nowy Ford Focus

W Focusach mogą wystąpić problemy z pasami bezpieczeństwa

Importer Forda poinformował, że w Focusach, wyprodukowanych w fabryce Saarlouis Plant BuildThailand od 24 marca do 07 czerwca 2023 r., nity mocujące klamrę pasa bezpieczeństwa nie zostały prawidłowo zamontowane, co może skutkować zerwaniem pasa podczas zderzenia, zwiększając ryzyko obrażeń.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 208 pojazdów. Właściciele Focusów objętych akcją serwisową będą proszeni o kontakt z ASO w celu dokonania stosownej naprawy.

Toyota GR86

W GR86 może pojawić się usterka świateł awaryjnych

W Toyotach akcja serwisowa dotyczy modeli GR86 wyprodukowanych w Japonii od 17 marca do 12 kwietnia 2022 r. W 11 sportowych autach Toyoty sprzedanych w Polsce kierunkowskazy i/lub światła awaryjne mogą tymczasowo przestać działać. Jeśli do tego dojdzie, kierowca może zauważyć bardzo szybką pracę lampek kierunkowskazów na tablicy wskaźników, podczas gdy kierunkowskazy są włączone. W takich warunkach inni użytkownicy ruchu mogą nie zauważyć, że tylny kierunkowskaz lub światła awaryjne zostały aktywowane, co może zwiększać ryzyko wypadku.

Importer Toyoty zapewnił, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do autoryzowanych serwisów marki w celu wymiany tylnych lamp.

Czytaj też:
Jest nowy Volkswagen Passat Variant. Ma nowe silniki i aerodynamiczne nadwozie
Czytaj też:
Rozpędza się do 333 km/h, a „setkę” osiąga w mniej niż 2,5 s. Do tego jest piękna i... niedostępna

Opracował:
Źródło: UOKiK