Marka Opel została założona w 1862 roku przez Adama Opla, który rozpoczął wówczas produkcję maszyn do szycia. Od początku swojego istnienia, firma stawiała na innowacyjne rozwiązania technologiczne. W czasie I wojny światowej, niemiecka firma stała się jednym z głównych dostawców samochodów dla armii niemieckiej. Produkowana w latach trzydziestych ciężarówka Blitz przyniosła Oplowi sławę na całym kontynencie. Logo z błyskawicą pojawiło się w Oplach dopiero w 1964. Blitz oznacza po niemiecku błyskawicę, stąd ten symbol.
Błyskawica nawiązuje do elektromobilności
Pod koniec czerwca bieżącego roku Opel zaprezentował nowe logo „Blitz”, które pojawi się na seryjnie produkowanych samochodach już w przyszłym roku. Jak podkreśla Opel, błyskawica jest ściśle związana z elektrycznością i stanowi idealne logo symbolizujące podejście Opla do elektromobilności. Przypomnijmy, że do 2028 roku Opel chce stać się w pełni elektryczną marką w Europie.
„Wyostrzona, nowa błyskawica przecina przejrzysty pierścień otaczający znak błyskawicy, podkreślając bardziej progresywny i nowoczesny wygląd naszego kultowego logo. Jest dumnie umieszczona w centrum kompasu, będącego naszą kluczową zasadą projektowania graficznego. Kompas jest podstawą designu naszych elementów przodu, tyłu i wnętrza” – powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.
Niemiecki producent samochodów będzie stopniowo wprowadzał nowe logo „Blitz” w swojej gamie modeli w najbliższych latach, a pierwszy samochód seryjnej produkcji z nowym wizerunkiem marki pojawi się w 2024 roku. Dyrektor generalny Opla, Florian Huettl zapowiedział jednak, że nowe logo zobaczymy już w tym roku na targach IAA Mobility w Monachium.
Czytaj też:
Fotoradary w Europie. Gdzie uważać najbardziej, w wakacje i nie tylkoCzytaj też:
Nocleg kamperem na dziko. Wiemy, jak znaleźć takie miejsca w Polsce