Jak informuje Honda, popularny SUV segmentu C będzie dostępny wyłącznie w dwóch wariantach: pełnego napędu hybrydowego (e:HEV) lub napędu hybrydowego plug-in (e:PHEV), który debiutuje w ofercie Hondy na rynku europejskim. Nie przewidziano napędu benzynowego i silnika Diesla. Jeśli nie chcesz hybrydy, ta oferta nie jest dla ciebie.
Nowa Honda CR-V. Dwa napędy
Znany z poprzedniczki układ napędowy e:HEV został zmodyfikowany i zaktualizowany dla nowego modelu CR‑V. Teraz jest wyposażony w mniejszy akumulator o większej gęstości przechowywanej energii oraz bardziej wydajny silnik. Z kolei zupełnie nowy napęd e:PHEV oferuje zasięg do 82 km w trybie elektrycznym.
Obie opcje układu napędowego oparto na tym samym dwulitrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona. Silnik zmodyfikowano pod kątem flagowego europejskiego SUV-a Hondy.
Ulepszenia objęły wysokociśnieniowy i wielostopniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowano też aktywowany przez niską temperaturę katalizator, poprawiający czystość spalin. Zwiększono moc silnika i poprawiono izolację od hałasu i wibracji. Zwiększono też sztywność wału korbowego.
Nowa Honda CR-V. Lepsze osiągi
Wzrost mocy w porównaniu do poprzedniej generacji CR‑V oznacza lepsze przyspieszenie i dynamiczniejsze reakcje samochodu. Przyspieszanie 0-100 km/h trwa 9 sekund dla modeli z napędem na 2 koła i 9,4 sekundy dla wariantów AWD. Prędkość maksymalna wynosi 194 km/h dla modeli z napędem na 2 koła i 187 km/h dla modeli AWD.
W zmodyfikowanym aucie po raz pierwszy w Europie Honda zastosowała Sensing 360, kompleksowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który eliminuje martwe pola wokół pojazdu.
Zamówienia na najnowszą Hondę CR‑V można już składać w salonach Hondy, a pierwsze dostawy będą realizowane od listopada.
Czytaj też:
Straż Graniczna będzie jeździć na dwóch kołach, ale bez trucia spalinami i hałasowaniaCzytaj też:
Salony motocyklowe pustoszeją. Ale i tak jest lepiej niż przed rokiemCzytaj też:
To najdziwniejsza nazwa samochodu. Honda przebiła Toyotę swoim nowym autem
Honda CR-V MY 2024