Jedyna taka limuzyna-kabriolet. Powstała dla... zawodników sumo

Jedyna taka limuzyna-kabriolet. Powstała dla... zawodników sumo

Nowa Toyota Century jako kabriolet
Nowa Toyota Century jako kabriolet Źródło: Toyota
Jak potężnymi ludźmi są zawodnicy sumo, wie każdy, kto coś raz widział ich na macie. Teraz Toyota przygotowała specjalną, otwartą wersję swojego ultraluksusowego modelu Century, właśnie dla uprawiających ten sport.

Specjalna wersja Toyoty Century, którą można obejrzeć na zdjęciach, będzie służyć do przewożenia zwycięskich zawodników sumo po wydarzeniu w Ryogoku Kokugikan w Tokio (28 stycznia 2024 roku). Model ten pokazuje przy okazji koncepcję full-order, która umożliwia stworzenie auta zgodnie z życzeniem klienta.

Nowa Toyota Century

Nowa Toyota Century jako kabriolet

Przypomnijmy, że we wrześniu 2023 roku Toyota zaprezentowała model Century w nowym wydaniu. Auto otrzymało nadwozie typu SUV oraz napęd hybrydowy z silnikiem V6. Samochód ma 412 KM mocy, która przekazywana jest na wszystkie na cztery koła przy pomocy systemu E-Four Advanced oraz układ tylnych kół skrętnych (Dynamic Rear Steering).

Wersja dla zawodników sumo

Nowa Toyota Century jako kabriolet

Właśnie ten nowy model posłużył jako baza dla auta zbudowanego dla Japońskiego Związku Sumo (JSA). To specjalny kabriolet, który będzie służył do triumfalnych przewozów zwycięskich zawodników po turnieju, który zaplanowano 28 stycznia 2024 roku w tokijskiej hali sportowej Ryogoku Kokugikan.

Auto na zamówienie

Nowa Toyota Century jako kabriolet

Specjalna Toyota Century zamiast tylnych foteli ma przestrzeń dla dwóch osób, z której zawodnicy sumo mogą pozdrawiać kibiców. Auto jest w kolorze białym, a skórzana tapicerka ma jasny kolor.

Nowa Toyota Century jako kabriolet

Toyota Century dla JSA została przygotowana zgodnie z koncepcją full-order. To nowy rodzaj usługi oferowany japońskim klientom modelu Century, którzy chcą stworzyć jedyny w swoim rodzaju egzemplarz, także ze zmodyfikowanym nadwoziem np. kabriolet. Realizacją zamówienia zajmie się Century Meister lub główny mechanik z salonu Toyoty. Koszt konwersji oraz czas realizacji zamówienia jest ustalany indywidualnie. Przygotowanie Century w wersji bez dachu zajmuje około roku.

Nowa Toyota Century jako kabrioletCzytaj też:
Aż szkoda, że w Polsce to auto będzie rzadkością. Teraz zostało SUV-em
Czytaj też:
Toyota GR Yaris Rally2 ma homologację FIA. Można już zamawiać rajdówkę
Czytaj też:
Premiera sportowej Toyoty GR Yaris. Większa moc i debiut automatycznej skrzyni

Opracował:
Źródło: Toyota